لزوم توسعه ساختارهای فناورانه البرز

عباسی با توجه به تحقق شعار سال مطرح کرد؛
لزوم توسعه ساختارهای فناورانه البرز

رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به شعار سال مبنی بر تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین گفت: زیر ساخت‌های فناورانه برای اشتغال دانش بنیان باید فراهم شود.
به گزارش بازارکار به نقل از پارک علم و فناوری البرز، مهندس مهدی عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز و مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در نشست کارگروه اشتغال استان البرز گفت: بخشی از این زیرساخت‌ها در حوزه پارک علم و فناوری در مراکز رشد و نو آوری فراهم می‌شود.

وی تاکید کرد: برای تحقق اهداف شعار سال برنامه‌ریزی جدی باید داشت و دراین زمینه به محور موضوعی زیست بوم باید توجه شود.

مهندس عباسی گفت: اکنون ۳۰۹ شرکت دانش بنیان داریم که این ساختارهای فناورانه با توجه به آمار بالای شرکت‌های دانش بنیان کافی نیست.

وی اضافه کرد: یکی از پیشنهادات مهم دراین زمینه راه‌اندازی شهرک دانش بنیان است که در مصوبات سفر رئیس جمهور به البرز قرار گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری البرز، راه اندازی حداقل پنج مرکز رشد درشهرهای اقماری و تکمیل فاز ۲ مرکز رشد شهید سلیمانی ازدیگر اقدامات موثری دانست که باید دراین زمینه مدنظر قرارگیرد.

مهندس عباسی بیان داشت: یکی از بهترین اتفاقات اخیر برای ما، تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان بود که با نیروهای خوب به عنوان یکی از ارکان زیست بوم فناوری شکل و در دل پارک قرار گرفت، ارتباط میان پارک و مسئولان استان در تکمیل زیست بوم تاثیر زیادی داشت.

گفتنی است دراین نشست پیرامون رویکرد اشتغال استان با توجه به شعار سال، ارایه گزارش راه اندازی سامانه رصد، ارایه گزارش در خصوص توزیع شهرستانی و دستگاهی تعهد ایجاد ۱۲۰ هزار فرصت شغلی در دستگاه‌های اجرایی و ارایه تحلیل در خصوص افزایش ۵۷ درصدی مزد سال ۱۴۰۱ توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی البرز بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

 


30 فروردين 1401 9:57
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟