ضرورت افزایش سهم اعتبارات دانش‌بنیان استان البرز

در نشست رئیس پارک علم و فناوری البرز با نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی مطرح شد؛
ضرورت افزایش سهم اعتبارات دانش‌بنیان استان البرز

در نشست رئیس پارک علم و فناوری البرز با دکتر علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی و نیز شماری از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان استان، بر افزایش سهم اعتبارات دانش‌بنیان البرز تاکید شد.
ضرورت افزایش سهم اعتبارات دانش‌بنیان استان البرز
به گزارش بازارکار به نقل از پارک علم و فناوری البرز، رئیس پارک علم و فناوری البرز در نشست با دکتر علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، اشتهارد و فردیس در مجلس شورای اسلامی و نیز شماری از نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان استان گفت: این استان با وجود تعداد بالای شرکت‌های دانش‌بنیان از اعتبارات کمی در این زمینه در مقایسه با سایر استان‌های کشور برخوردار است.
مهدی عباسی در دیدار با نایب‌رئیس دوم کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی افزود: البرز به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: این استان طی ۱۰ سال گذشته به لحاظ میزان بودجه آخرین استان کشور بوده اگرچه در سال جاری افزایش خوبی در این زمینه خواهیم داشت ولی جداول ابلاغ نشده است.

مهدی عباسی رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاددانشگاهی اظهار داشت: امروز در پارک علم و فناوری درصدد هستیم پس از بررسی‌های کارشناسی، واحدهای فناور را با گرفتن کارگزاران قوی تبدیل به دانش‌بنیان کنیم.

وی یاد آور شد: از مجموع ۳۰۸ شرکت دانش‌بنیان البرز، ۴۰ شرکت در پارک علم و فناوری این استان مستقر هستند که در این زمینه نیز ساماندهی لازم صورت می‌گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری البرز ادامه داد: برای احداث شهرک دانش‌بنیان باید با ایجاد زیرساخت‌ها و سوله‌سازی پیش رفت که گام‌هایی برداشته‌شده است.

وی یادآور شد: امروز در حوزه دانش‌بنیان باید با تسهیل صدور مجوزها و جلوگیری از برخی از رانت‌ها موانع را از پیش پای تبدیل دانش به ثروت برداریم.

عباسی رئیس پارک علم و فناوری البرز با اشاره به نقش مؤثر صندوق پژوهش و نوآوری در توسعه دانش‌بنیان‌ها گفت: این صندوق ظرفیت مطلوبی در حوزه دانش‌بنیان است که باید هرچه بیشتر از آن بهره برد.

گفتنی است در نشست شرکت‌های دانش‌بنیان استان البرز با علیرضا عباسی نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد در مجلس شورای اسلامی، تعدادی از مدیران شرکت‌های فناور درزمینه فعالیت‌های فناورانه خود به مسائل و معضلات اشاره کردند.

گفتنی است، در این نشست کلیاتی از مشکلات شرکت‌ها درزمینه‌ی اخذ مجوزها، گواهینامه، بازار فروش انحصاری و سلیقه‌ای کردن اجرای قوانین دانش‌بنیانی توسط دستگاه‌های اجرایی دولتی ذیربط، کمبود فضا، تسهیلات، سختگیری و طولانی بودن اخذ مجوزها و استانداردها، سازوکار نامناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان در مجموعه‌های اجرایی و دولتی، ارتباط‌های دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، عدم ارائه خدمات پس از فروش محصولات فناورانه ایرانی در خارج از کشور به جهت مشکلات داخلی از سوی نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه شد.

 


28 فروردين 1401 10:17
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟