۱۰ هزار نفر در سال جاری استخدام می‌شوند

رئیس بنیاد شهید:
۱۰ هزار نفر در سال جاری استخدام می‌شوند

معاون رئیس جمهور در ادامه به توضیحاتی در مورد برخی دغدغه‌ها و مشکلات ایثارگران پرداخت و در مورد اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد گفت: دولت موظف است مطابق قانون برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را به استخدام در آورد.
به گزارش ایسنا، قاضی‌زاده هاشمی، سه‌شنبه ۲۳ فروردین ماه با حضور در برنامه زنده «صف اول» شبکه خبر به تشریح برنامه‌ها، سیاست‌ها، راهبردها و فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران پرداخت و گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران به سازمان مددکار، پاسخگو و هوشمند تبدیل می‌شود.
وی همچنین در بخشی از سخنانش به توضیحاتی در مورد برخی دغدغه‌ها و مشکلات ایثارگران پرداخت و در مورد اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد گفت: دولت موظف است مطابق قانون برنامه ششم توسعه تا پایان برنامه همه فرزندان شهدا و جانبازان ۷۰ درصد را به استخدام در آورد. ۳۳ هزار نفر از این عزیزان فاقد شغل هستند و بر اساس تفاهم صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی ۱۷ هزار ظرفیت شغلی ایجاد شد که استخدام ۷ هزار نفر در حال انجام است و ۱۰ هزار نفر نیز در سال جاری استخدام می‌شوند و برای عزیزانی که حداقل شرایط را ندارند برنامه‌های دیگری در دست طراحی است. علاوه بر این سال گذشته ۵۷ هزار ایثارگر در دستگاه‌های اجرایی تبدیل وضعیت شده‌اند که این روند ادامه دارد.
خاطرات والدین شهدا در دو سال آینده ثبت و ضبط شود
معاون رئیس جمهور در مورد ثبت و ضبط خاطرات والدین شهدا و ایثارگران گفت: میانگین سنی جمعیت خانواده ایثار و شهادت ۲۸ سال بالاتر از میانگین کشور است. میانگین سنی جمعیت کشور حدود ۳۱ سال و میانگین سنی خانواده ایثارگران ۵۹ سال است و اکثریت والدین شهدا بیش از ۷۰ سال و تعدادی زیادی نیز بالای ۸۰ سال سن دارند و بر این اساس در دو سال آینده با همکاری صدا و سیمای استانی مقرر شده است خاطرات والدین شهدا ثبت و ضبط شود.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد چگونه زیستن و تربیت شهدا گفت: پس از این فرمایشات برنامه دوساله‌ای تهیه شد تا خاطرات شفاهی والدین عزیز شهید با بیش از ۶۰ سال سن ثبت و ضبط شود.
داستان زندگی قهرمانان ایثارگر به فیلم و سریال تبدیل می‌شود
معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی در مورد انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت افزود: قهرمانان غربی خیالی و پوشالی هستند و آنها دچار بحران قهرمان هستند اما قهرمانان ما واقعی و در عرصه و صحنه هستند و خداوند رحمان هر از چند گاهی پرده‌ای از این قهرمانان کنار می‌زند که به عنوان نمونه در روزهای اخیر دو طلبه شهید در مشهد را داشتیم که زندگی جالبی داشتند که می‌توان به آن پرداخت.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: سه وظیفه از ۴ وظیفه در اساسنامه، بیانات امامین انقلاب، سیاست‌های ابلاغی در حوزه ایثار، جهاد و شهادت فرهنگی است و برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در این حوزه به جز ثبت و ضبط خاطرات ایثارگران در بخش آثار و موزه‌ها، هنر، انتشارات و کتاب خاطرات، موسیقی و ...تعریف شده است. ساخت فیلم و سریال درباره یک شخصیت حوزه ایثار و شهادت از هر استان در هر سال و تقبل ۳۰ درصد از هزینه‌های آن توسط بنیاد از برنامه‌های آینده است و البته در این مسیر باید از ظرفیت تمام دستگاه‌ها استفاده شود و امیدواریم سازمان‌ها و شرکت‌های ساخت فیلم و سریال نیز در این حوزه فعالانه وارد شوند تا این جریان شکل بگیرد.
وی افزود: زندگی والدین شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده آن‌ها و سایر قهرمانان ما قابلیت تبدیل به فیلم و سریال دارند و وقتی بعد از سال‌ها به آنها سر می‌زنیم از آنها درس صبر و ایستادگی و غیرت می‌گیریم و همه این ایثارگری‌ها به جامعه قابل عرضه و الهام‌بخش است. 


24 فروردين 1401 15:7
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟