فناوری تولید بچه‌ماهی در استان بوشهر تجاری‌سازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی بوشهر:
فناوری تولید بچه‌ماهی در استان بوشهر تجاری‌سازی می‌شود

رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر از تجاری‌سازی فناوری تولید بچه‌ماهی در استان خبر داد و گفت: محصولات مشاغل خانگی استان بوشهر به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
به گزارش خبرنگار مهر، علی احمدی زاده عصر دوشنبه در نشست با امام جمعه بوشهر اظهار داشت: توسعه اشتغال یکی از اولویت‌های جهاد دانشگاهی بوشهر بوده و با برگزاری دوره‌های کوتاه مدت برای چهار هزار نفر در استان ایجاد شغل کرده‌ایم.
وی با اشاره به ایجاد هزار و ۵۰۰ شغل پایدار در زمینه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: برای ۱۵۰ زن سرپرست خانوار اشتغال پایدار ایجاد شده و محصولات مشاغل خانگی به کشورهای حوزه خلیج فارس، چون عمان، بحرین و قطر صادر می‌شود.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر افزود: در استان بوشهر هم برای تحقق شعار سال برنامه‌ریزی‌های ویژه‌ای در حوزه‌های آبزیان، کشاورزی و انرژی انجام شده است.
وی گفت: کشور ما ایران در زمینه تکنولوژی و فناوری در بسیاری از حوزه‌ها، چون صنعت دفاعی و موشکی، صنعت هسته‌ای و سلول‌های بنیادی موفق عمل کرده است که نیاز است در آینده هم با وجود نخبگان و محققانی که وجود دارد در مرز علم و فناوری دنیا حرکت کنیم.
احمدی‌زاده اضافه کرد: در تولید فناوری بچه ماهی که از کشورهای خارجی، چون استرالیا وارد می‌شود در حال تجاری سازی هستیم و همچنین نهاده‌های دامی از دیگر موضوعات مهم است که هم اکنون به شدت به واردات نیاز داریم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان بوشهر ادامه داد: در حوزه پزشکی اولین کیت تشخیصی کووید ۱۹ را در کشور تولید کردیم، آن هم در شرایطی که در واردات آن دچار مشکل بودیم و دومین آزمایشگاه شناسایی کرونا در استان را ایجاد کردیم. 


23 فروردين 1401 9:24
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟