صفر تا صد شرایط ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد؛
صفر تا صد شرایط ثبت‌نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱

دانشگاه آزاد معمولا هر ساله برای تکمیل کادر آموزشی دانشگاهی خود در رشته های پزشکی و غیر پزشکی، فراخوان ثبت نام اعضای هیات علمی دانشگاه ازاد را منتشر می کند. علاقه مندان به شرکت فراخوان جذب سال ۱۴۰۱ باید پیش از ثبت نام شرایط و ضوابط اعلام شده را با دقت مطالعه کنند. ثبت نام هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ از ۱۵ فروردین ماه آغاز شد.
به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی هر ساله پس از برآورد نیازها و کمبودهای موجود در کادر علمی و آموزشی واحدها، در زمانی مشخص فراخوانی را جهت جذب اعضای هیات علمی واحدها منتشر می کند. فراخوان های منتشر شده شامل جذب اعضای هیات علمی در گروه های پزشکی و هم در رشته های غیر پزشکی می باشد.
با توجه به اعلام نیاز دانشگاه و مرتبه های ارائه شده ممکن است در هر دوره از پذیرش رشته های مورد پذیرش و شرایط و ضوابط ثبت نام با دوره های پیشین متفاوت باشد. متقاضیان شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱، موظفند پیش از ثبت نام شرایط پذیرش و رشته های ارائه شده هر استان را بررسی کنند.
ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱ از روز دوشنبه مورخ ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد.
لذا به منظور سهولت امر نام نویسی و شرکت در فراخوان جذب سال جاری دانشگاه آزاد، در ادامه این گزارش جزئیات شرایط، زمان، نحوه و مراحل فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱ را ارائه داده ایم.
هر سال با توجه به اعلام نیاز واحدهای دانشگاهی سراسر کشور، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی زمانی را برای ثبت نام علاقه مندان شرکت در فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در رشته های گروه علوم پزشکی و غیر پزشکی مشخص می کند.
طبق اطلاعیه منتشر شده از سوی مرکز جذب و امور هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی، ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۱ از روز دوشنبه مورخ ۱۵ فروردین ماه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ۲۵ فروردین ماه ادامه دارد.
هم چنین متقاضیان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد و علاقه مند به تدریس می توانند علاوه بر فراخوان دانشگاه آزاد برای جذب مدرسان دانشگاه علمی کاربردی نیز نام نویسی کنند.
شرایط ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱ تحت عنوان شرایط عمومی فراخوان و شرایط اختصاصی فراخوان مطرح می شود. داوطلبانی مجاز به ثبت نام و پذیرش می باشند که واجد تمامی شرایط هیات علمی شدن باشند. لازم به ذکر است که در هر مرحله از پذیرش در صورت احراز عدم رعایت شرایط اعلام شده از سوی داوطلب، پذیرش ایشان لغو خواهد شد.
شرایط عمومی فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱:
تابعیت جمهوری اسلامی ایران
تدین به دین اسلام و یا یکی از ادیان رسمی موجود در قانون اساسی کشور
عدم عناد با نظام جمهوری اسلامی
تعهد و التزام عملی به قانون اساسی، فرامین رهبری و ولایت فقیه
التزام عملی به احکام دین اسلام ( داوطلبان سایر اقلیت ها در صورتی که متظاهر به نقض احمام نباشند مستثنی هستند )
اعتقاد به فناوری برتر
برخورداری از سلامت جسمی و روحی و عدم وجود نقص عضو موثر
التزام عملی به مقررات صنفی (طبق سوگند نامه)
عدم سابقه عضویت در گروه ها و سازمان های سیاسی و غیر قانونی
عدم وجود سو سابقه اخلاقی، کیفری و اعتیاد
داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائم برای فارغ التحصیلان ارشد یا دکتری
داشتن معافیت تحصیلی برای دانشجویان دکتری و ...
رایط اختصاصی فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱:
داشتن مدرک دکتری تخصصی برای تمامی رشته های موضوع فراخوان سال ۱۴۰۱
استثنا: امکان ثبت نام دارندگان مدرک کارشناسی ارشد رشته های گروه هنر فاقد سر فصل مصوب دوره دکتری
استثنا: امکان ثبت نام فارع التحصیلان ارشد و یا دانشجویان دکتری رشته های مامایی، پرستاری، اتاق عمل و هماتولوژی به شرط نداشتن تعهد به خدمت
شرایط سنی جذب هیات علمی (رشته های غیر پزشکی) : برای دارندگان مدرک ارشد حداکثر ۳۰ سال و برای دارندگان دکتری تخصی حداکثر ۴۰ سال
شرایط سنی (رشته های پزشکی) : برای فارغ التحصیلان ارشد و یا دانشجویان دکتری حداثر ۳۵ سال و برای دارندگان دکتری تخصصی حداکثر ۴۵ سال
همخوانی رشته تحصیلی داوطلب در دو مقطع آخر تحصیلی
استثنا: عدم ملاک قرار دادن همخوانی کارشناسی و کارشناسی ارشد متقاضیان گروه پرستاری و معارف اسلامی و هنر در صورت دارا بودن سایر شرایط
فارغ التحصیلان دوره تمام وقت حضوری
شرط معدل: حداقل ۱۴ برای کارشناسی، حداقل ۱۶ برای کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای، حداقل ۱۷ برای دکتری تخصصی
امکان ثبت نام دانشجویان فارغ التحصیلان دانشگاه های خارج از کشور به شرط رتبه الف بودن دانشگاه فارغ التحصیلی طبق لیست منتشر شده در سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری
همخوانی رشته داوطلب با رشته مورد تقاضا در سامانه جذب هیات علمی
عدم وجود تعهد خدمت تحصیل رایگان ، طرح نیروی انسانی و یا طرح ضریب k برای متقاضیان گروه پزشکی
الزام به بارگزاری دانشنامه و یا تاییدیه تحصیلی برای متقاضیان گروه پزشکی
امکان انتخاب حداکثر ۳ استان بعنوان اولویت
الزام بارگذاری مدارک ایثارگری برای متقاضیان استفاده از سهمیه
دانشگاه آزاد اسلامی می بایست حداقل ۲۰ درصد از اعضای هیات علمی مورد نیاز را از بین ایثارگران شامل: فرزندان و همسران شهدا، جانبازان پانزده درصد و بالاتر، آزادگان و همسران و فرزندان آنان، همسران و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، رزمندگان با حداقل شش ماه سابقه حضور در جبهه که دارای مدرک علمی دکتری مورد تایید وزارتخانه‌های علوم و بهداشت استخدام کند.
۱ - داوطلبان مشمول این بند با سی و پنج سال خدمت و حداقل شصت و پنج سال سن بازنشسته می‌شوند.
۲ - در صورت تمایل فرد به بازنشستگی پس از اتمام دوره سی سال خدمت و یا حداکثر شصت سال سن نیز می‌تواند درخواست بازنشستگی نماید.
امکان تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه به اعضای هیئت علمی طبق قانون وضع شده
امکان تبدیل وضعیت کارکنان رسمی قطعی دانشگاه در صورتی که مدرک دکتری تخصصی داشته باشند و باید قبل از بازنشستگی حداقل ۱۰ سال سابقه هیات علمی داشته باشند.
نحوه ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱
طبق اطلاعیه دانشگاه آزاد ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی این دانشگاه به صورتی اینترنتی می باشد و داوطلبان متقاضی شرکت در پذیرش هیئت علمی دانشگاه آزاد سال ۱۴۰۱ موظف هستند که برای ثبت نام به سامانه ساجد دانشگاه آزاد به آدرس sajed.iau.ir مراجعه کنند.
مراحل ثبت نام فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه آزاد ۱۴۰۱:
ورود به سامانه ساجد دانشگاه آزاد به آدرس sajed.iau.ir
انتخاب گزینه جذب اعضای هیئت علمی از منوی سمت چپ
انتخاب گزینه لیست رشته های مورد نیاز و بررسی رشته ها و استان های ارائه دهنده و جنسیت مورد پذیرش و انتخاب اولویت ها
بازگشت به صفحه قبل و انتخاب گزینه ثبت نام
تکمیل فرم اطلاعات شخصی و عضویت در سامانه
ورود به صفحه شخصی
انتخاب گزینه فراخوان استخدام
انتخاب درخواست ها و اولویت ها
داوطلبان باید دقت داشته باشند که جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد صرفا از طریق شرکت در فراخوان های منتشر شده می باشد و برای پذیرش نهایی طی شدن کامل این فرآیند لازم است. هم چنین در صورتی که داوطلبان شرایط و امتیاز مساوی (توانایی علمی و عمومی) ، اولویت پذیرش با فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.
در نهایت لازم به ذکر است در صورتی که در انتهای فرآیند جذب بیش از یک استان با جذب متقاضی موافقت داشته باشند، هیئت مرکزی جذب دانشگاه آزاد اسلامی، استان محل خدمت داوطلب را انتخاب می نمایند. هم چنین در صورت احراز عدم رعایت قوانین جذب توسط داوطلب روند پذیرش ایشان متوقف و لغو خواهد شد.
گزارش از محمد رمضانی 


20 فروردين 1401 16:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟