حمایت از مشاغل خانگی، اقدامی هدفمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار

کریمی بیرانوند:
حمایت از مشاغل خانگی، اقدامی هدفمند در راستای ایجاد اشتغال پایدار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: توسعه و حمایت از کسب و کارهایی که با عنوان مشاغل خانگی از آن‌ها یاد می‌شود، نقش مهمی در رونق دوباره مشاغلی دارد که طی سال‌های اخیر دچار رکود شده‌اند.
محمود کریمی بیرانوند معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، اظهار کرد: توسعه و حمایت از کسب و کارهایی که با عنوان مشاغل خانگی از آن‌ها یاد می‌شود، می‌تواند نقش مهمی در رونق دوباره مشاغلی داشته باشد که طی سال‌های اخیر و به ویژه در دوران کرونا دچار رکود شده‌اند.
وی اضافه کرد: عمده تلاش ما در وزارت تعاون بر این متمرکز شده است که در گام نخست مشاغل افرادی که کسب و کار آن‌ها طی مدت شیوع بیماری کرونا با چالش روبرو شده است را با اعطای تسهیلات و خدمات مختلف مورد حمایت قرار دهیم و کسب و کارهای خانگی هم جزو همین دسته از مشاغل هستند.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: در راستای حمایت از مشاغل خانگی و همچنین حمایت از صاحبان این گونه شغل‌ها تعاونی‌های ویژه مشاغل خانگی در سراسر کشور راه‌اندازی شده و در نهایت همه تعاونی‌های مذکور به یک تعاونی واحد کشوری تبدیل خواهند شد.
کریمی بیرانوند اضافه کرد: تعاونی واحدی که با حضور ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی ایجاد شود، بازوی اجرایی ما در وزارت کار خواهد بود و بخشی از اهداف مادر راستای حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اینگونه مشاغل محقق می‌شود. 
وی در ادامه یادآور شد: برخی از مشاغل خانگی جزو اشتغال پنهان و غیر رسمی در اقتصاد کشور ما محسوب می‌شوند و با این وجود تاثیر قابل توجهی در رشد اقتصادی کارآفرینی، اشتغال و درآمد زایی دارد.
 


20 فروردين 1401 9:27
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟