مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان

همانطورکه می دانید کسب و کار خانگی زنانه و مشاغل خانگی زود بازده و کسب و کارهای خانگی راهکاری مهم برای خود اشتغالی و فراهم کردن اشتغال و درآمد در کل جهان محسوب می شوند. امکان انجام این نوع کسب و کار و مشاغل خانگی برای زنان در منزل موجب به وجود آمدن مزایای زیادی برای زنان می شود. در این قسمت به مشاغل خانگی ای که افراد میتوانند با تکیه بر علم و مهارت های فکری و استعداد خود در زمینه های مختلف اشاره کردیم.
به طور حتم مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان میتواند برای این قشر جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار باشد. این موضوع نتنها برای ایجاد استقلال مالی بلکه برای افزایش سهم بانوان در جامعه بسیار مهم و تاثیر گذار است. مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان یک دغدغه مه است. بنابراین به موارد مهم اشاره شده و برای برخی نیز توضیحات کامل و جامع اورده شده است. امیدوارم پس از مطالعه این مقاله ایده های مناسبی برای ایجاد کسب و کار خانگی زنانه برای شما ایجاد شود و بتوانید اینده روشنی برای خودتان بسازید. موضوع دیگری که میتواند به شما کمک کند استفاده از راهنمایی های یک مشاور با دانش است. پس اگر شما در اصفهان زندگی میکنید و یا هر نقطه از ایران میتوانید از دانش و تجربه این مشاور استفاده کنید. برای استفاده از این مشاوره میتوانید به سایت سید داود موسوی زاده به عنوان مشاور شغلی در اصفهان مراجعه و از این موضوع بهره ببرید.
کسب و کار مرتبط با آشپزی
چنانچه به دنبال مناسب ترین شغل برای زنان خانه دار هستید، و یا راه اندازی کسب و کار برای نوجوانان دغدغه شماست. احتمالاً اولین انتخاب شما آماده کردن غذا در خانه و فروش آن است. این موضوع نماینگر و پیش رو کسب و کار مرتبط با آشپزی است. خیلی از افراد کارمند و یا دانشجوهایی هستند که از غذای محل کار و یا دانشگاه خود رضایت ندارند و تمایلی هم به فست‌ فودها ندارند. یکی از کسب وکار های مناسب برای کار کردن درخانه، آماده کردن غذای خانگی برای این افراد است. می‌توانید با تبلیغ غذاهای خود ، مشتری های زیادی پیدا کنید و این کار را در خانه و بدون نیاز به فضایی ویژه انجام دهید.
هر چه دسپخت عالی تری داشته باشید و غذای بهتر و خوشمزه ‌تر حاضر کنید، طرفداران زیادتری پیدا می کنید و به راحتی می‌توانید این کسب و کار خانگی زنانه را گسترش دهید. این کار فقط مختص غذا نمی‌شود؛ شما می‌توانید با پخت انواع کیک، مربا، ترشی، شیرینی و یا حتی چیزهایی مثل پیاز داغ، سبزی سرخ شده و بادمجان سرخ شده در آمدزایی کنید. زنان کارمند و یا افرادی که زمان کافی برای تهیه این مواد را نداشته باشند همیشه مشتری شما خواهند بود و خریدار محصولات شما می‌شوند.
در چندسال‌ اخیر با توسعه سایت ها و نرم افزارهای فروش کیک و دسر و غذا این کسب و کار ها رواج بیشتری گرفته است. از جهتی با توجه به مشغله ‌های فراوان افراد در اجتماع و همچنین علاقه به استفاده از محصولات خانگی، طرفداران این محصولات بیشتر شده است. امروزه با گسترش فضای مجازی در میان افراد جامعه شما به راحتی می توانید محصولات خانگی خود را در صفحات پیج های اینستاگرام خود قرار دهید و تبلیغ کار خود را داشته باشید.
یک گزینه و ایده جذاب مشاور تزیین غذاست.شما هر اسمی روی آن میتوانید بگذارید. اگر دوره های سفره آرایی و تزئین غذا را گذرانده اید و به تشریفات و این موضوع ها علاقمند هستید میتوانید از این راه کسب درآمد داشته باشید. در این حوزه خلاقیت حرف اول را میزند.
سودآورترین مشاغل خانگی
برخی از مشاغل هستند که میتوان از آنها به عنوان سودآورترین مشاغل خانگی یادکرد. در زیر به چند گزینه جذاب و پرکاربرد اشاره میکنیم. توضیح اجمالی در مورد هر گزینه به دلیل تعدد و تعداد زیاد ایده هاست.
نویسندگی و تالیف
اگر از آن دسته از آدم هایی هستید که عاشق نویسندگی هستید میتوانید از این علاقه خود استفاده کنید و برای خود ایجاد شغل خانگی کنید. فرصت‌ها و امکانات به جهت این کار بسیار است، هرچیزی از نوشتن کتاب کودکان گرفته تا کتاب‌ های خودآموز، رمان‌های عاشقانه، کتاب‌های آشپزی و ... می‌تواند به شما در این زمینه کمک کند. البته در ابتدا اگر مهارت کافی نیز ندارید میتوانید با نوشتن مقاله برای مجلات یا سایت ها کار خود را شروع کنید. در صورتی که به یک زبان خارجی تسلط دارید میتوانید مقالات دانشجویی یا اسناد، مکاتبات، جلسات و تماس های تلفنی را برای شرکت‌های بین‌المللی ترجمه کنید. و به راحتی میتوانید برای خود کسب درآمد داشته باشید. یا حتی به عنوان مترجم کتاب های مرجع را به افرادی که نیاز دارند پیشنهاد بدید و نسبت به ترجمه آن اقدام کنید.
طراح گرافیک
اگر دست به قلم خوبی در اتود زدن و طراحی های گرافیکی دارید و سلیقه ی خوبی هم در طراحی لوگو و بنر های تبلیغاتی و..... دارید؛ می‌توانید از طریق لب تاپ خود و مشارکت با شرکت های تبلیغاتی کارهایی را در خانه قبول کنید و به صورت دور کاری در خانه انجام دهید. بسیاری از بیزینس ها این نیاز را برای ارائه و پرزنت محصولات خود دارند و متاسفانه افراد متخصص را در دسترس ندارند. این موضوع برای شما ایجاد یک فضای مثبت و بسیار جذاب را میکند.
آموزش یا معلم خصوصی
آموزش یکی از ایده های مناسب کسب و کار در خانه برای خانم هاست. در خانه میتوانید تدریس خصوصی برای دانش آموزان متقاضی برگزار کنید و در حوزه تخصص خود مطالب را به دانش آموزان ارائه و آموزش دهید. کارهایی از قبیل خیاطی، بافتنی و قلاب بافی، گلدوزی، چرم دوزی و نمد دوزی از جمله کارهایی هستند که در بیشتر اوقات خانم ها تمایل بیشتری به انجام آنها دارند و به همین ترتیب جزو کسب و کارهایی محسوب میشوند که زنان میتوانند به راحتی در خانه انجام دهند.
ایده های جدید در صنایع غذایی
در صنایع و کسب و کار های مختلف همواره ایده های بسیار خوبی وجود دارد که به شما کمک میکند موفق شوید. برای مثال چندین ایده ناب برای شروع کسب و کار سودآور وجود دارد که میتواند ارزوهای شما را براورده کند.
تولید چیپس‌های میوه‌ای
اگر دوستدار کسب و کار خانگی زنانه هستید بهتر است از بازار میوه‌های خشک غافل نشوید، وسیله ای که برای این کار مورد نیاز است یک دستگاه میوه خشک کن است. این حوزه با توجه به طرفداران زیادی که در جامعه نسبت به مواد خوراکی خانگی وجود دارد جز مشاغل پردرآمد برای خانم ها به حساب می آید. ایران یک کشور چهار فصل است، با گونه های مختلف میوه‌ها. از خوراکی‌های سالم و محبوب بین خانواده‌های ایرانی، میوه های خشک یا چیپس میوه‌ای است که از پر های خشک شده میوه ها به دست آمده است. اکثر خانم‌های خانه‌دار می‌توانند این کار را بدون نیاز به وسیله‌ای خاص در خانه صورت دهند.
این کار به علت وجود انواع درختان میوه در شمال کشور مانند پرتقال، گیلاس، سیب، هلو، انبه و کیوی به یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان در مازندران تبدیل شده است. اگر خود صاحب باغ میوه یا در حیاط منزل خود درختان میوه پر باری داشته باشید سود بیشتری از محصولات خود می‌برید. افزون بر میوه خشک می‌توان از آن‌ها برای تهیه لواشک، مربا، ترشی و دیگر موارد استفاده کرد.
تولید عرقیات گیاهی
یکی از شهر های معروف در زمینه تولید عرقیات گیاهی شیراز است که به‌ خاطر گنجایش خوب تولید در این شهر، این کار به یکی از گزینه ‌های مناسب برای شغل های خانگی پر درآمد برای زنان در شیراز تبدیل شده است. گونه های مختلف عرقیات مثل نعناء، بهارنارنج، بیدمشک، بادرنج بویه، کاسنی، نسترن از محبوب ترین عرق‌های شهر شیراز هستند. علاوه بر شیراز شهرهایی مثل کاشان برای تولید گلاب و خراسان جنوبی برای تولید عرق آویشن و بابونه و نعنا، بسیار مستعد و مناسب تر هستند. همچنین سایر افراد در کل ایران هم می ‌توانند باتوجه به دسترسی آن ها به گیاهان گوناگون، به تولید این محصولات بپردازند.
با خیاطی پولدار شو
خیاطی از جمله کارهایی است که از قدیم بیشتر مورد توجه خانم ها بوده تا آقایان و تعداد شاغلین خانگی خانم در این شغل بسیار زیاد است. همچنین گزینه بسیار خوبی برای کسب در آمد بانوان میباشد. این جمله را باور کنید که با خیاطی پولدار شو. خلاقیت در این حوزه مهمترین فاکتور است. کارهای تعمیراتی لباس مثل: رفو کردن، کوتاه کردن، تنگ‌کردن لباس و دیگر موارد وجود دارد که موجب شده همه‌ی ما حداقل یک‌بار به خیاط مراجعه کنیم.
اگر مهارت بیشتری دارید و می‌توانید حوصله و خلاقیت در کارتان به کار ببرید، دوخت لباس های مختلف را به شما توصیه می‌کنیم. با تبلیغ کار خود و قبول سفارش‌های گوناگون، کارتان گسترش پیدا میکند و مشتری‌های بیشتری جذب خواهید کرد. البته می‌توانید تنها در یک زمینه‌ی ویژه مثل اصلاحات لباس عروس یا لباس‌های رسمی تخصص بیابید و آن را به عنوان یکی از مشاغل خانگی پردرآمد برای زنان که سازگار با استعداد و علاقه شما است برگزینید .
بافتنی و قلاب‌بافی
از قدیمی‌ترین هنر خانم های ایرانی هنر بافتنی بوده است. شما قادرید با تهیه منسوجات زمستانی و یا آماده کردن سرویس های رومیزی قلاب بافی کسب درآمد کنید. علاوه بر این انجام کار‌های هنری روی لباس مثل پولک‌ دوزی، گل دوزی و روبان دوزی روش خوبی برای درآمدزایی است. در این هنر سعی کنید با توجه به مد روز و حرفه های بافندگی پیش بروید؛ با این روند می توانید با مشتریان زیادی ارتباط برقرار کنید و آن ها را به مشتریان دایمی خود تبدیل کنید.
چرم‌ دوزی و نمد ‌‌دوزی
یادگیری این هنر زیاد سخت نیست، ولی ارزش یادگیری دارد. چرا که بعد از یادگیری آن می‌توانید وسایل گوناگونی آماده کنید و در نمایشگاه‌های زیادی بفروشید. و یا حتی میتوانید کلاس های آموزشی برای افراد علاقمند برگزار کنید.
خدمات گلدوزی
هنرهای خانگی پردرآمد
شما میتوانید از هنر خود کسب درامد کنید. بهترین ایده های کسب و کار جدید میتواند از هنر شما باشد. در ادامه به برخی از این هنر ها اشاره شده است.
طراح لباس
شما می‌توانید توانایی طراحی خود را در راه اندازی خط تولید لباس آغاز کنید. با فروش آنلاین طرح‌ هایتان با صاحبان مشاغل مشارکت کنید و یا به روش دیگر می‌توانید این کار را انجام دهید. ایده های خود را طراحی کنید تا روی تی‌شرت چاپ شود و سپس چاپ آن‌ها را برای فروش آنلاین یا در فروشگاه‌ها انجام دهید.
بافتنی
یکی از کارهای نوجوانان، کارهای فصلی است. نوجوانان می‌توانند کار خود را با انجام کارهای بافتنی در فصل زمستان انجام دهند. بافتنی گونه های مختلفی همچون قلاب بافی و بافتن با میل گرد وجود دارد. اگر این حرفه را به صورت ماهرانه هم بلد نباشید با طی کردن یک آموزشی در این حوزه و کمی تمرین میتوانید مهارت لازم و کافی را فرا بگیرید .
عروسک ‌سازی
ساخت عروسک یکی از آن کارهای محبوبی است که نه سر و صدایی دارد و نه هزینه زیادی برای تهیه لوازمش لازم است. و با توجه به سلیقه و علاقه خود میتوانید با جستجو در گوگل گونه های مختلف ساخت عروسک را آموزش ببینید و با کمی تمرین بهترین عروسک ها را بسازید و با ارائه به بازار و یا قرار دادن در صفحات مجازی همچون اینستاگرام آن ها را به فروش برسانید.
شمع سازی
ساختن شمع یکی دیگر از کسب کار خانگی برای بانوان است که کار ساده‌ای محسوب میشود و همیشه تقاضا دارد. برای افرادی که به دنبال یک ایده تجاری برای خود هستند، این یک صنعت قابل فروش است که فراگیری آن بسیار آسان است و به سرمایه‌ اولیه زیادی نیاز ندارد.
تولید پاکت و جعبه‌های کادو
تولید جعبه های فانتزی و کادویی یکی از ایده هایی است که میتوانید به راحتی در خانه انجام دهید و با مغازه هایی که اجناس آنها بیشتر موارد کادویی و هدیه است صحبت کنید. با آنها کار کنید و یا به شکل فروش آنلاین کسب در آمد کنید.
کارآفرینی پرورش گل و گیاه
 پرورش گل و گیاه از جمله مواردی است که چنانچه فضای مناسبی در خانه داشته باشید هیچگونه مزاحمتی به وجود نمی آورد و بسیار هم دل‌نشین است. در صورتی که بتوانید با هزینه کم شرایط محیطی را به وجود آورید، می‌توانید به کسب درآمد مناسب و بدون دردسر دست پیدا کنید. نخست لازم است انتخاب کنید که در کدام زمینه می‌خواهید این کسب و کار را در منزل شروع کنید.
پرورش گل و گیاه آپارتمانی
 پرورش گل و گیاه تزئینی
پرورش گل و گیاه دارویی
پرورش گل و گیاه خوراکی
هیچ نگرانی در مورد دانش پرورش دادن گیاهان نداشته نباشید. چنانچه زمینه فعالیت کاری و نوع گیاه ویژه و روش‌های پرورش گیاه را به خوبی مطالعه کرده‌اید زمان آن رسیده که دست به کار شوید. برای توسعه و سوددهی کار به شما توصیه می‌کنم یک گلخانه کوچک درست کنید.
لوازم و ابزار موردنیاز ساخت گلخانه
قفسه و طبقات مناسب با فضای گلخانه ، گلدان ، خاک مرغوب، کود حیوانی یا شیمیایی ، بذر یا نشاء گیاهان، هیتر (گرم‌کننده) ، فن خنک‌کننده ، سیستم آب‌رسانی قطره‌ای ، مه پاش. بازار کار شما هر جایی می‌تواند باشد: پیج های اینستاگرام و صفحات مجازی، مغازه‌ دارها، گل فروشی‌ها، خیابان و می‌تواند حتی در سایت های اینترنتی باشد.

 


17 فروردين 1401 15:42
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟