ارایه بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان قزوین

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان خبر داد،
ارایه بیش از ۲ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی در استان قزوین

 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین گفت: ۲ میلیون و ۶۰ هزار و ۴۳۹ نفر ساعت آموزش مهارتی سال گذشته در سطح این استان به مخاطبان و متقاضیان یادگیری مهارت ارایه شد.
به گزارش بازارکار، سید محمود عرب روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: آموزش های مهارتی یاد شده به ۱۱ هزار و ۳۹۴ نفر شامل هفت هزار و ۹۶۳ مرد و سه هزار و ۴۳۱ نفر زن ارایه شده است.
وی اظهار داشت: آموزش های مهارتی اشاره شده در گروه های هدف شامل متقاضیان مهارت آموزی، زندانیان و سربازان،ساکنین سکونتگاه های غیررسمی و مناطق حاشیه ای، روستاییان،کودکان کار، شاغلین بنگاه های اقتصادی، آسیب دیدگان اجتماعی، افراد دارای معلولیت، زنان خانه دار، پناهندگان و اتباع خارجی، دانش آموزان و دانشجویان، دانش آموختگان و فارغ التحصیلان دانشگاهی ارایه شد.

این مسوول گفت: با هدف توسعه عدالت مهارتی، بیشترین میزان آموزش های مهارتی ارایه شده در سال قبل مربوط به روستاییان بوده که می تواند به ماندگاری جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس و اشتغالزایی این قشر از جامعه کمک کند.

وی ادامه داد: گروه های دانش آموزی و زنان خانه دار نیز از دیگر اقشاری بودند که بیشترین آموزش های مهارتی را سال قبل در استان قزوین دریافت کردند که این مهم با توجه به نیاز دانش آموزان به یادگیری حرفه در کنار تحصیل برای آینده شغلی و همچنین بهبود وضعیت معیشتی خانوارها از طریق مهارت آموزی بانوان برای توسعه کسب و کارهای خانگی انجام شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین با اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۱ به نام "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" از سوی مقام معظم رهبری،گفت: تلاش داریم تا با تقویت فرهنگ مهارت آموزی و تربیت نیروهای ماهر و توانمند به پیشبرد و تحقق شعار سال کمک کنیم.

عرب خاطرنشان کرد: با ارتقای سطح مهارت افراد جامعه و تربیت نیروهای ماهر و خلاق می توان در مسیر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرینی در جامعه گام های بلندی برداشت.


16 فروردين 1401 16:24
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟