تلاش کارگران «ولوو» برای تشکیل اتحادیه پس از موفقیت کارگران «آمازون»

دومینوی تشکیل اتحادیه‌های کارگری در آمریکا؛
تلاش کارگران «ولوو» برای تشکیل اتحادیه پس از موفقیت کارگران «آمازون»

 طبق این گزارش، شرکت جیم فیشر ولوو گویا قصد دارد پیشاپیش کارگرانی که قصد تشکیل اتحادیه دارند را اجیر کرده یا تطمیع کند تا از تشکیل هرنوع تشکلی منصرف شوند.
به گزارش بازارکار از ایلنا و به نقل از پایگاه نیو لیبر پرس، پس از تجربه موفقیت‌آمیز کارگران آمازون برای تشکیل اتحادیه، اینک سایر کارگران آمریکا به عنوان اصلی‌ترین پایگاه جهانی نظام سرمایه‌داری که ممکن است فاقد اتحادیه باشند، تمایل به تشکیل اتحادیه کارگری پیدا کردند که کارگران شرکت «جیم فیشر ولوو» در آمریکا نیز یکی از آن‌ها هستند. 

طبق این گزارش، شرکت جیم فیشر ولوو گویا قصد دارد پیشاپیش کارگرانی که قصد تشکیل اتحادیه دارند را اجیر کرده یا تطمیع کند تا از تشکیل هر نوع تشکلی منصرف شوند. کارگران این شرکت می‌گویند مدیران شرکت در یک اقدام ضد اتحادیه‌ای تلاش کردند تا یک کارگر را به‌عنوان نفوذی استخدام کنند تا سعی کند سایر همکاران خود را از تشکیل اتحادیه منصرف سازد. 
درست یک هفته پس از اینکه مکانیک‌های این مجموعه اعلام کردند که می‌خواهند یک اتحادیه داشته باشند، شرکت جیم فیشر ولوو یک مشاور زبده حقوقی نیز درمقابل اتحادیه استخدام کرد و این مشاور هم شروع به برنامه ریزی جلسات اجباری ضد اتحادیه با حضور کارگران و مکانیک‌های این شرکت کرد. 

ماه گذشته در یک تجمع سراسری در میان کارگران این شرکت، حدود یکصد نفر از حامیان تشکیل اتحادیه با حمل پلاکارد «شرم بر جیم‌فیشر ولوو» shame on FISHER VOLVO در خارج از محوطه کارخانه مرکزی شروع به اعتراض کردند. در این اعتراض هم مکانیک‌های حرفه‌ای حضور داشتند و هم کارگران عادی واحد پورتلند در آن حضور به عمل آوردند. 

چندین مکانیک به روزنامه کارگر منطقه پورتلند گفتند که اتحادیه را راهی برای بهبود شرایط کاری خود می‌دانند. حامیان اتحادیه می‌گویند که خواهان دستمزد بهتر و تامین اعتبار برای بهبودیابی و افزایش کارایی و ایمنی ابزار خود هستند. 

مکانیک‌ها در جیم فیشر ولوو یا یک نرخ ساعتی یا یک نرخ ثابت برای هر کار تعمیر بر اساس تخمین مدت زمان انجام کار دریافت می‌کنند. یکی از کارگران به نام هوگان حقوق ثابت را دریافت می‌کند ولی می‌گوید که مایل است سیستم پرداختی مشابه آنچه در کالیفرنیا وجود دارد را داشته باشد. مکانیک‌ها در آنجا نرخ پایه ساعتی به اضافه نرخ ثابت برای هر کار تعمیر دریافت می‌کنند. 

هوگان می‌گوید: که گهگاه حقوق‌های کوچکی دریافت می‌کند، اما هیچ بررسی سالانه‌ای از حقوق وی وجود ندارد و افزایش حقوق اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که کارمند دیگری کار را ترک کند و مدیریت نگران خروج بیشتر کارگران باشد. در واقع برای افزایش حقوق در اینجا، تقریباً باید وارد شوید و تهدید کنید که می‌روید! 

قبل از شروع کارزار تشکیل اتحادیه، کارگران از اقدام برای افزایش یک دلار به ازای هر ساعت کار و حذف کاهش دستمزد مرخصی ناامید شدند. کارگران می‌گویند که بدون اطلاع از قرارداد، مدارکی را امضا کردند تا تغییرات حقوقی‌شان پذیرفته شود. 

جیم فیشر ولوو همچنین از ۹ فوریه یک شرکت متلاشی کننده اتحادیه را استخدام کرد. موسسه‌ی حقوقی ضد اتحادیه‌ای و ضد کارگری Labor Information Services در کالیفرنیا، خود را به عنوان «تیم مشاور متقاعد کننده شخص ثالث» در وب سایت خود توصیف می‌کند و تلاش داشت مشاورین خود را در جلسه‌ای اجباری برای کارگران در میان کارگران بفرستند. اما کارگران و سازمان‌دهنده اتحادیه، می‌گویند که جلسات موسسه حقوقی ضد اتحادیه با کارگران یک شکست کامل برای شرکت تلقی می‌شود؛ زیرا برخی از مکانیک‌ها با دستگاه‌های بازی در جلسات حاضر شدند و سخنان مشاور حقوقی را عامدانه نادیده گرفتند!


16 فروردين 1401 9:7
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟