بررسی عملکرد وزارت تعاون برای ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال ۱۴۰۱

انصاری خبر داد:
بررسی عملکرد وزارت تعاون برای ایجاد یک میلیون شغل تا پایان سال ۱۴۰۱

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از بررسی عملکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جهت نحوه تحقق شعار سال و ایجاد یک میلیون شغل وعده داده شده از سوی دولت تا پایان سال ۱۴۰۱ در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.
به گزارش بازارکار، مجید انصاری در گفت‌‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح دستور کار امروز(دوشنبه ۱۵ فروردین ماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونین وی، رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور و رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به منظور ارائه برنامه‌ها و بیان رویکرد خود در راستای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ حضور داشتند.
نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اعضای کمیسیون نیز دیدگاه‌ها و گلایه‌های خود نسبت به عملکرد این دستگاه‌ها را مطرح کردند.
 وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» تعیین شده است و علی‌رغم اینکه اشتغال موضوعی چند وجهی است اما مسئولان وزارت تعاون به عنوان دبیر شورای‌ عالی اشتغال مباحثی را مطرح کردند که بیانگر این بود تلاش می‌کنند تا تنها در قالب سیاست‌گذاری و تعریف چشم‌انداز فعالیت نکنند و برای تحقق شعار سال رویکرد عملیاتی‌تری را در پیش بگیرند.
انصاری خاطرنشان کرد: مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این نکته اشاره کردند که در حال جمع‌آوری اطلاعات از تمام دستگاه‌ها هستند تا مشخص شود هر کدام از آنها به اقتضای شرایط کار خود چه میزان از یک میلیون شغلی که دولت وعده داده است تا پایان سال ۱۴۰۱ محقق می‌کنند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تأکید کرد: بر اساس گزارشی که ارائه شد هنوز این اطلاعات تکمیل نشده است و قرار شد تا پایان این ماه اطلاعات دقیق و جامعی را در این رابطه ارائه دهند.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مهمانان حاضر در این نشست، یادآور شد: در این نشست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونانش، رئیس سازمان آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای کشور و رئیس مرکز شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کارشناسانی از مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات حضور داشتند.

 


16 فروردين 1401 8:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟