راه‌اندازی کارگاه گلیم‌بافی توسط مددجوی جوان کمیته امداد

با دریافت مشاوره شغلی و تسهیلات اشتغال‌زایی
راه‌اندازی کارگاه گلیم‌بافی توسط مددجوی جوان کمیته امداد

 مددجوی کمیته امداد توانست با دریافت مشاوره شغلی و تسهیلات اشتغال‌زایی، یک کارگاه گلیم‌بافی ایجاد کرده و برای خود و ۳۰۰ نفر از اهالی روستا ایجاد درآمد کند.
به گزارش بازارکار به نقل از خبرگزاری مهر، شناخت مزیت‌های نسبی اشتغال در استان‌ها و شهرهای مختلف کشور از چند سال گذشته در دستور کار کمیته امداد قرار گرفته است و حالا این نهاد اطلاعات دقیقی از ظرفیت اشتغال هر منطقه در اختیار دارد که با برنامه‌ریزی بر روی آن می‌تواند مشاغل پایدار و با درآمد مناسب در هر شهر را به متقاضیان کار و مددجویان معرفی کند.

گلیم‌بافی یکی از دسته مشاغل و هنرهایی است که ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن این سرزمین دارد. گلیم نوعى فرشینه است با بافتى ساده که با پشم و پنبه و در مواردى با پشم و موى بز بافته مى‌شود. نخ‌هاى تاروپود یک در میان از زیر و روى یکدیگر مى‌گذرند. مانند بافت سادهٔ یک سبد. گلیم به‌عنوان یک صنعت دستى زنانه در مناطق عشایرى و روستایى ایران رواج دارد.
 
این هنر در سال‌های اخیر مورد توجه کمیته امداد قرار گرفته تا از این طریق بتواند ضمن درآمدزایی برای مددجویان، زمنیه توانمندسازی و خودکفایی برای آنان را فراهم کند. با توجه به تعهد این نهاد برای ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در سال آینده، استفاده از ظرفیت هنرهای دستی و به وِیژه گلیم‌بافی می‌تواند بخشی از بازار کار را برای خانواده‌های تحت حمایت فراهم کند.
 
مددجوی کمیته امداد چندسالی است تحت حمایت این نهاد قرار گرفته است در حوزه گلیم‌بافی اقدام به ایجاد شغل و کارآفرینی کرده است.
 
وی در این باره گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه گلیم‌بافی خیلی به ما کمک کردند زیرا در گذشته که کمیته امداد این کار گلیم‌بافی را راه انداخت ما نه کارگاهی داشتیم و نه نخی در اختیار خود داشتیم ولی کمیته امداد نخ را به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد.
 
این مددجوی خوش‌فکر ادامه داد: کمیته امداد امام خمینی (ره) حتی این کارگاه گلیم‌بافی را هم به صورت رایگان در اختیار ما قرار داد تا ما بتوانیم به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از اهالی روستای صالح‌آباد گلیم‌بافی را آموزش بدهیم.
 
وی خاطرنشان کرد: اگر کمیته امداد امام خمینی (ره) در انجام و اجرای این کار در کنار ما قرار نمی‌گرفت، اصلا موفق نمی‌شدیم که در این مسیر حرکت کرده و گام‌های موفقیت‌آمیزی را در این راه برداریم.
 
این مددجوی کمیته امداد اضافه کرد: ما مددجویان کمیته امداد از فعالیت‌ها و عملکرد حوزه اشتغال این نهاد بسیار رضایت داریم زیرا با حمایت و پشتیبانی آنها از ما شغل بسیار خوبی را در خانه برای ما ایجاد کردند.
 
وی تصریح کرد: زنان این روستا آن‌قدر توانمند و پرتوان شده‌اند که در کنار کار معمول خود در منزل، کار گلیم بافی را هم به خوبی انجام می‌دهند.
 

 


15 فروردين 1401 16:56
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟