واکنش رییس سازمان سینمایی به بیانیه اخیر هنرمندان

واکنش رییس سازمان سینمایی به بیانیه اخیر هنرمندان

 رییس سازمان سینمایی در واکنش به بیانیه اخیر هنرمندان زن، در اعتراض به خشونت علیه زنان در سینمای ایران از تشکیل شورای صیانت و بررسی جدی مشکلات هنرمندان در یک فضای امن و محرمانه خبرداد.
به گزارش بازارکار، محمد خزاعی در گفت و گو با خبرنگار ایران آنلاین، گفت: واقعیت این است این اتفاق، در سال های قبل هم افتاده و چند سال پیش نقدهایی در ارتباط با مسایل به پشت صحنه فیلم ها مطرح شد و هجمه ای بر علیه هنرمندانی که این مسایل را مطرح کردند صورت گرفت .
خزاعی ادامه داد : مشکلاتی که هنرمندان در عرصه سینما مطرح کردند فقط مختص سینما نیست و در صنف های دیگر هم وجود دارد که دولت نسبت به این مسایل بی تفاوت نیست و حمایت و پیگیری می کند ما هم در وزارت ارشاد و سازمان سینمایی به همکاران دستور دادیم با کمک خانه سینما هنرمندانی که دچار مشکل شدند در فضایی امن و محرمانه مسایل شان را مطرح کنند. در همین راستا قرار شده تا در شورای صیانت این موضوع بررسی و پیگیری شود.

رییس سازمان سینمایی درباره فعالیت شورای صیانت هم گفت : قرار است در این شورا شکایت هایی که در ارتباط با مسایل کاری و اخلاقی هست، همراه با مسایل حقوقی بعد از جمع بندی مورد رسیدگی قرار گیرد که نماینده ای از وزارت ارشاد نیز در شورای صیانت حضور دارد.

خزاعی تاکید کرد : قطعا سینمایی که از اول انقلاب شکل گرفته اخلاق مدار است و بر پایه همین در حال فعالیت است. بنابراین، بعضی وقت ها اتفاقات ناگواری امکان دارد بیفتد که قطعا  جایی باید برای رسیدگی باشد. ما در اسرع وقت شورای صیانت را در سازمان سینمایی راه اندازی می کنیم تا در یک فضای خوب مشکلات هنرمندان بررسی جدی شود.


14 فروردين 1401 16:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟