تلاش برای بهبود وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان وزارت ارشاد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
تلاش برای بهبود وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان وزارت ارشاد

محمد مهدی اسماعیلی در آئین دیدار نوروزی با معاونان، مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مهمترین اقدامات در سال ۱۴۰۰ بر پیگیری بهبود وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان در سال جدید تاکید کرد.
تلاش برای بهبود وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان وزارت ارشاد را ادامه می‌دهیم
به گزارش بازارکار از  (ایبنا)، آئین دیدار نوروزی محمد‌مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با معاونین، مدیران و کارکنان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکشنبه(۱۴ فروردین) در سالن سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

اسماعیلی ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان گفت: در حالی وارد قرن جدید شدیم که با استقرار نظام اسلامی مردم ایران فضای نوعی را برای تحولات و ادامه امور جامعه رقم زدند و ۴۳ سال نظام مقدس جمهوری اسلامی کارنامه درخشانی را برای خدمت به مردم در بخش‌های مختلف به یادگار گذاشت در این جریان این مسیر نزدیک به نیم قرن به فراز و نشیب ها و مشکلات داخلی و بیرونی همراه بوده است اما آنچه انقلاب اسلامی و ایران عزیز را در این نقطه محوری و کنونی در نظام بین الملل قرار داده تمسک به آموزه‌های اسلام عزیز و قرآن بوده است.

وی ادامه داد: سال جدید را با استفاده از همه تجارب تلخ و شیرین گذشته آغاز می‌کنیم و به امید خدا با همت بالای همه مردم ایران و همکاران خوبم آن در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گام‌های بلندی را برای ارتقاء فرهنگ و هنر کشور بر خواهیم داشت.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقدامات انجام شده وزارتخانه متبوعش در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: فعالیت در دولت مردمی و انقلابی را در شهریورماه سال ۱۴۰۰ بعد از از کسب حداکثر آراء مردمی و تشکیل کابینه آغاز کردیم و بعد از کسب رای اعتماد نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی  به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب شدم.

اسماعیلی به تدوین سند تحول وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ که شرح و بیان کرد: سند تحول وزارتخانه و نهاد های تابعه دقیق و برنامه ریزی شده در بهمن ماه سال گذشته ابلاغ شد بر اساس این برنامه چند بخش اصلی با توجه به آسیب شناسی های انجام شده در دستور کار وزارتخانه دنبال شد.

 وی با قدردانی از تلاش وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشین افزود: عزیزان با نگاه ها و سلایق مختلف آمدند خدمت کردند و مسئولیت را به ما تحویل دادند به طور طبیعی فعالیت‌های انجام شده دارای نقائص نقاط قوت ای بود بنابراین تلاش شد تا با برنامه‌ریزی منسجم نقاط ضعف ترمیم و نقاط قوت را شناسایی و ارتقا دهیم وضعیت کاهش تاثیرگذاری بیماری کرونا در فعالیتهای فرهنگ و هنر را به عنوان نخستین هدف قرار دادیم می دانیم در زمان تحویل مسئولیت آمار مرگ و میر کرونا بیش از ۷۰۰ نفر در روز بود و آمار تزریق واکسن ها به ۵ میلیون دوز نمی‌رسید اما بعد از هفت ماه از استقبال دولت ۱۵۰ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با توجه به آسیب جامعه فرهنگ و هنر ناشی از شروع شیوع ویروس کرونا نخست این مباحث مطرح شده با رئیس جمهوری پیگیری وضعیت از خواب اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه و کاهش تبعات شیوع این ویروس به فعالان این حوزه بود بنابراین تلاش کردیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی جشنواره های فرهنگی و هنری را برگزار کنیم بنابراین از ابتدای آبان ماه به تدریج این فعالیت ها آغاز  شد. موفق شدیم با حضور مردمی و با وجود تشدید سوریه امیکرون رویدادها را داشته باشیم.‌
 اسماعیلی با اشاره به ترمیم حقوق و مزایای نیروهای انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان های تابعه در سال ۱۴۰۰ افزود یکی از اشکالات جدی در حوزه فرهنگ و هنر مظلومیت فعالان این عرصه از نظر بودجه حقوق و دستمزد ها بود بر اساس گزارش سازمان امور اداری و استخدامی میزان دریافتی فعالان این حوزه در مقایسه با سایر دستگاه‌ها تقریباً در انتهای جدول حقوق و دستمزد ها قرار داشت هرچند چندان تمایلی برای بحث درباره مسائل مالی ندارم اما همواره بابت این اختلاف متعجب بودم. مگر می‌شود اهالی فرهنگ و هنر که باید با ذهنی آرام به فعالیت مشغول باشند این طور در نزدیک قرار گیرند.؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هرچند دستمان برای افزایش دریافتی ها به اصطلاح باز نبود اما با پیگیری معاونت منابع توسعه وزارتخانه در آخرین روزهای سال گذشته موفق شدیم علاوه بر تهران در استانها نیز ۳۵ درصد عنوان فوق العاده به میزان دریافتی همکاران اضافه شود تلاش می‌کنیم در نهادهای تابعه از جمله نهادهای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز این هدف محقق شود. بهبود وضعیت حقوق و دستمزد همکاران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  حاصل شد؛ تلاش می‌کنیم در سال جاری در دولت این رویکرد را دنبال کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به افزایش بودجه 1401 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بودجه 1401 وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاوه‌‌بر افزایش کمی، مسئولیت‌های مشترک با سایر دستگاه‌های دیگر مصوب شده است تا بخشی از بودجه به حوزه فرهنگ و هنر اختصاص پیدا کند. مجموع این اقدامات قابل توجه است چراکه یک مجموعه بدون حل مسائل داخلی خود، توان پیشروی نخواهد داشت. حل این مسائل در ابتدای پذیرش مسئولیت، اولویت بود و در وضعیت نسبی قرار داریم؛ بی‌تردید در سال جدید این موضوعات پیگیری خواهد شد.
 
اسماعیلی با بیان این مطلب که پیگیری مسائل رفاهی کارکنان وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی جزو وظایف قطعی خود می‌دانم ادامه داد: از همه ابزار‌های در اختیار برای  ارتقا مسائل رفاهی کارکنان استفاده خواهد شد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ارتقاء جایگاه مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به‌عنوان یکی دیگر از اقدامات سال گذشته وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصلی‌ترین نهاد متولی فرهنگ و هنر است که دامنه فعالیت آن از فعالیت‌های دینی، قرآنی امور مساجد تا سینما گسترده است که باید تقویت شود. مرجعیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌عنوان متولی امور فرهنگی در کشور، طی چند دهه گذشته کاهش پیدا کرده بنابراین تصمیم گرفتیم این وضعیت تغییر کند. برای تحقق این رویکرد، نخستین‌بار دستگاه‌ها و شرکت‌های دولتی می‌توانند تا دو درصد از اعتبارات خود را براساس آئین‌نامه‌ای که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین می‌شود، در حوزه فرهنگ و هنر هزینه کنند.   


14 فروردين 1401 15:43
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟