ارائه آموزش های مهارتی به میزان متوسط سالانه 20 هزار دانشجو در طرح کهاد

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خبر داد
ارائه آموزش های مهارتی به میزان متوسط سالانه 20 هزار دانشجو در طرح کهاد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از ارائه آموزش های مهارتی به میزان متوسط سالانه 20 هزار دانشجو در مراکز مهارت آموزی و مشاوره شغلی خبر داد.
به گزارش بازارکار از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، غلامحسین حسینی نیا، هدف از اجرای طرح کهاد را  آشنایی دانشجویان با مهارت های متناسب با نیاز بازار کار رشته تحصیلی آنها عنوان کرد و افزود: طرح کهاد از مجموعه سیاستهای راهبردی سال 1400 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «توسعه توانایی های مهارتی دانش آموختگان دانشگاهی» و اجرای دوره های مهارت آموزی برای جامعه هدف دانشجویان می باشد و از سال 1398 از طریق ایجاد و تأسیس مراکز «مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی» تحت عنوان TMC در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی متقاضی، دنبال شده است. 
وی با بیان اینکه دوره ها فرصت مناسبي براي دانشجويان مستعد جهت دستيابي به دانش و مهارت لازم پيش از ورود  به بازار کار يا ادامه تحصيل در گرايش هاي ميان رشته اي فراهم مي کند، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد 232 مرکز TMC در 59 دانشگاه بزرگ دولتی، 87 واحد دانشگاه آزاد اسلامی و 86 دانشگاه دیگر، عهده دار ارائه خدمات مهارت آموزی به دانشجویان به میزان متوسط سالانه 20،000 نفر دوره می باشند.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای این دوره‌های آموزشی و مهارتی همراه با دروس تخصصی برای دانشجویان به ویژه در رشته‌های مهندسی برگزار می‌شود و دانشجویان هنگام تحصیل در یک رشته خاص که مورد علاقه خودشان است، شرکت می‌کنند و آموزش‌ها را دریافت می‌کنند.
وی افزود: در این طرح دانشجویان معادل ۱۸ واحد دانشگاهی را سه ترم دانشگاهی آموزش دریافت می‌کنند تا هنگام تحصیل یک مهارت را آموزش ببینند و پس از فارغ‌التحصیلی، از آن مهارت در کنار مدرک تحصیلی برای اشتغال استفاده کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان ساخت: توجه به پویایی و ارتقاء کیفیت ارائه خدمات و رفع موانع اجرایی در مراکز TMC ایجاب می کند تا این مجموعه نسبت به ارزیابی اولیه مراکز مذکور بر پایه شاخص ها و استانداردهای اعلام شده و بازدید میدانی و راستی آزمایی اقدام نماید.


23 اسفند 1400 14:47
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟