برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات برای مددجویان کمیته امداد

با همکاری جمعیت هلال‌احمر انجام می‌شود؛
برگزاری دوره‌های تخصصی امداد و نجات برای مددجویان کمیته امداد

با همکاری کمیته امداد و جمعیت هلال‌احمر، مددجویان و امدادگران کمیته امداد از آموزش‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات و پایه داوطلبی بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش بازارکار از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر به امضا رسید.
 
رئیس کمیته امداد در این مراسم با اشاره به ضرورت هم‌افزایی توانمندی‌ها و امکانات دو نهاد در راستای خدمات اجتماعی، توانبخشی و بشردوستانه، گفت: تعامل و همکاری در جذب کمک‌های مردم و خیران در سوانح و بحران‌های ملی در این تفاهم‌نامه پیش‌بینی شده است.
 
وی افزود: ارائه خدمات حمایتی و امدادی هدفمند و مؤثر به آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و سوانح و اقشار آسیب‌پذیر جامعه و تلاش برای ارتقای سطح آگاهی‌های عمومی در پیشگیری و کاهش آثار حوادث و سوانح از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.
 
بختیاری با تاکید بر اهمیت توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی خانواده‌های تحت حمایت، اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر نیز اعلام آمادگی کرده است تا زمینه خدمت‌رسانی نیروهای داوطلب را با اولویت سالمندان، بیماران زمین‌گیر و زنان سرپرست خانوار فراهم کند.
 
رئیس کمیته امداد، مشارکت در اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی، امدادی و حمایتی در نقاط محروم و آسیب‌دیده از سوانح و حوادث را از دیگر زمینه‌های همکاری میان کمیته امداد و هلال احمر دانست و خاطرنشان کرد: هم‌افزایی در راستای ارائه کمک هزینه درمانی، دارو، لوازم، تجهیزات پزشکی و ... به مددجویان تحت حمایت، در این تفاهم‌نامه در نظر گرفته شده است.
 
پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: ارائه آموزش‌های عمومی و تخصصی امداد و نجات و پایه داوطلبی به مددجویان به منظور تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» و صدور گواهی‌نامه دوره‌های آموزشی به فراگیران، پیگیری خواهد شد.
 
وی اجرای طرح یاس و راه‌اندازی خانه‌های هلال با همکاری کمیته امداد را از تجربه‌های موفق دو نهاد دانست و افزود: از نیروهای داوطلب آموزش دیده کمیته امداد برای کمک در عملیات‌های پشتیبانی امداد و نجات در حوادث و سوانح بهره‌گیری خواهد شد.
 

 


22 اسفند 1400 17:18
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟