برگزاری شش نمایشگاه مشاغل خانگی و بازارچه های خود اشتغالی در مناطق مختلف شهر تهران

ضرورت حمایت همه بخش ها از برگزاری نمایشگاه های خوداشتغالی
برگزاری شش نمایشگاه مشاغل خانگی و بازارچه های خود اشتغالی در مناطق مختلف شهر تهران

سرپرست معاون کارآفرینی و توانمندسازی، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی از برگزاری شش نمایشگاه مشاغل خانگی و بازارچه های خود اشتغالی در مناطق مختلف شهر تهران خبر داد و اعلام کرد: این نمایشگاه ها با قالب 400 غرفه در راستای حمایت از فعالان حوزه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک و متوسط بویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و سایر اقشار آسیب پذیر برگزار می شود.


به گزارش بازارکار، محمود انصاری با اعلام این خبر به بازارکار گفت: شش نمایشگاه خوداشتغالی و مشاغل خانگی در شش منطقه شهر تهران از جمله در مناطق یک، دو، سه، چهار، شش و بیست و دو برگزار می شود.
وی بر لزوم همکاری همه بخش ها برای برگزاری نمایشگاه های مشاغل خانگی و بازارچه های خوش اشتغالی اشاره کرد و گفت: بر اساس ماده 16 قانون تسهیل کسب و کار و همچنین ماده 11 اساسنامه فعالیت شهرداری ها، این نمایشگاه ها از امروز آغاز و در مناطق یاد شده به نوبت گشایش و برگزار می شود.
سرپرست معاون کارآفرینی و توانمندسازی، سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی تصریح کرد: در برگزاری این نمایشگاه ها با بخش های مختلف از جمله دبیرخانه مشاغل خانگی کشور و همچنین نهادهای مختلف فعال در زمینه توسعه و ترویج مشاغل خانگی از جمله جهاد دانشگاهی همکاری و مشارکت دارند.
یک فعال حوزه مشاغل خانگی نیز در این زمینه گفت: مسئله بازار یکی از موضوعات بسیار مهم  برای فعالان مشاغل خرد و خانگی است؛  بازار به ویژه بازارهای نوروزی یک نقطه امید و بهترین زمان و مکان برای عرضه محصولات می باشد و بعضا بسیاری از تولیدکنندگان بخش عمده تولیدات سالیانه خود را در بازارهای نوروزی به فروش می رسند.
وی افزود: متاسفانه علی رغم اهمیت این موضوع، استانداری تهران به درخواست اتاق اصناف، با  برگزاری نمایشگاه های نوروزی که شهرداری قصد برگزاری آنها را داشته مخالفت نموده است .
این نمایشگاه ها قرار بود در  فضای باز بوستان ها و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردد؛ انتظار این است  استانداری، اصناف و ...  در این زمینه حامی کسب و کار های خرد و خانگی باشند.

گفتنی است؛ بازارچه‌های دائم به صورت سالانه و بازارچه‌های موقت شامل بازارچه‌های مناسبتی، فصلی و روز بازارها، از سوی شهرداری تهران در طول سال و برای دوره‌های چند روزه تا چند هفته‌ای به متقاضیان واجد شرایط واگذار می‌شوند تا بتوانند در ایام منتهی به سال نو امکان درآمد و فروش برای آنها فراهم شود.



 


21 اسفند 1400 10:30
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟