درج تعداد دیگری از رشته‌های صنایع دستی در «درگاه ملی صدور مجوز»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خبر داد
درج تعداد دیگری از رشته‌های صنایع دستی در «درگاه ملی صدور مجوز»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به جز ۱۵۵رشته صنایع دستی که نیاز به مجوز ندارند، تعداد دیگری هم که به دلایل ایمنی و دفاع از حقوق مردم و حفظ اصالت رشته نیاز به مجوز دارند در درگاه ملی صدور مجوز درج شد.
به گزارش بازارکار، سیدعزت الله ضرغامی در حساب کاربری خود در توییتر با تاکید بر اینکه «زیرمیز‬⁩ ⁧‫رانت‬⁩ و ⁧‫امضای طلایی‬⁩ زده‌ایم» نوشت: قبل‌ترها اعلام کردیم که ۱۵۵رشته صنایع دستی نیاز به مجوز ندارد.
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: تعداد دیگری هم که به دلایل ایمنی و دفاع از حقوق مردم و حفظ اصالت رشته نیاز به مجوز دارند به درگاه ملی صدور مجوز متصل شده اند. تشخیص این تفکیک فقط در صلاحیت کارشناسان صنایع دستی است.

به گزارش ایرنا، هجدهم اسفندماه آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوزها است و شمارش معکوس برای الکترونیکی شدن صدور جواز کسب و کارها به صدا درآمده است. به دنبال مطرح شدن برخی شبهات مبنی بر عدم اتصال وزارت میراث فرهنگی به درگاه صدور مجوزها وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دو روز پیش اعلام کرد: در این خصوص جلسات متعددی برگزار کردیم و سوابق و کاربرگ‌های لازم همگی آماده شده است.

ضرغامی گفت: مشکلاتی در این سامانه وجود دارد که بخشی از آن به ما و بخشی دیگر به سایر دستگاه‌ها مربوط می‌شود. بنابراین، چند دستگاه باید با هم همراهی کنند تا در نهایت چراغ مجوزها در این سامانه روشن شود.

سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت وزرات میراث فرهنگی می گوید: طبق اعلام وزارت اقتصاد، وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به درگاه ملی صدور مجوزها متصل شده است و اکنون  جزو ۶ دستگاه پیشگام در این زمینه است.

پویا محمودیان معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی هم چند روز پیش اعلام کرد: برای سهولت شروع کسب‌وکارهای خانگی در ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی نیازی به اخذ مجوز در ابتدای کار نیست، هنرمندان و صنعتگران ابتدا کارگاه خود را در منزل راه‌اندازی و بعد در سامانه مشاغل خانگی ثبت‌نام می‌کنند.

وی توضیح داد: بر اساس دستور مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای همکاری بیشتر با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد ۵۷ رشته مشاغل خانگی صنایع‌دستی به ۱۵۵ رشته افزایش پیدا کند. 

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: هنرمندان یا صنعتگران می‌توانند ابتدا کارگاه مشاغل خانگی را راه‌اندازی کنند و بعد برای گرفتن مجوز در سایت مشاغل خانگی اقدام کنند و سپس معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی نظارت‌های خود را انجام خواهد داد و دیگر برای مجوز نیازی به انتظار نیست.

وی اظهار کرد: این ۱۵۵ رشته صنایع‌دستی از نظر ما مشکلی برای تولید ندارد و بر اساس شاخص‌های در نظر گرفته شده و نظرات تخصصی و کارشناسی به عنوان رشته‌های اعلانی یا ثبت‌محور انتخاب شده‌اند. همچنین این رشته‌ها جزو رشته‌هایی نیستند که موجب سلب آسایش و آرامش در محیط‌های مسکونی شود.


19 اسفند 1400 11:9
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟