بیش از یک میلیون نفر از جمعیت عشایری و روستایی بیمه می شوند

در راستای توسعه زیست بوم اشتغال
بیش از یک میلیون نفر از جمعیت عشایری و روستایی بیمه می شوند

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از محرومین و افراد کم درآمد، قالیبافان و ... در روستاها و جمعیت عشایری و شهرهای کوچک با معرفی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و تعدادی دیگر از نهادهای حمایتی تحت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می گیرند.
به گزارش بازارکار ، حجت‌الله عبدالملکی در جمع خبرنگاران، گفت: در طول سالهای انقلاب اسلامی به مسئله رفع فقر توجه جدی شده و ما اقداماتی انجام دادیم که در سطح دنیا بی نظیر است. اما دولت مردمی سیزدهم در حوزه بیمه فراگیر یک اتفاق جدیدی را رقم میزند.
وی ادامه داد: ما امروز اعلام کردیم که یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از محرومین و افراد کم درآمد در روستاها و جمعیت عشایری و شهرهای کوچک با معرفی کمیته امداد، سازمان بهزیستی و تعدادی دیگر از نهادهای حمایتی تحت بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر قرار می گیرند که اینها آغاز بیمه‌پردازیشان رایگان خواهد بود و سالانه یک تا ۵ درصد اضافه می شود زیرا در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر درنهایت ۵ درصد را اعضای صندوق و ۱۰ درصد را دولت پرداخت میکند. این کار شروع شد و عملا بیش از ۸۰ درصد به تعداد بیمه شده های صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اضافه شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از نمایندگان مجلس که ردیف مناسبی را در بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفتند، گفت: تلاش خود را می‌کنیم تا از منابع دیگری که در اختیار دولت است بتوانیم جذب و سال آینده تعداد بیشتری را بیمه کنیم.

وی همچنین درباره بسته معیشتی تصریح کرد: به دستور رییس جمهوری در ارتباط با رفع فقر یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت در حال تنظیم است. طراحیها و هماهنگیهای اولیه انجام شده است. ما با بانک مرکزی در حال مذاکره هستیم.

وی ادامه داد: این بسته ۵ محور اصلی دارد که شامل بحث کمکهای غذایی، کمکهای نقدی، تسهیلات، توانمندسازی و اشتغال و تخفیفات می‌شود.

وی گفت: ما در حال مذاکره با قسمتهای مختلف هستیم. دستور رییس جمهوری را به صورت دائم پیگیری میکنیم. معاون اول و معاون اقتصادی هم در این زمینه به ما کمک میکنند.

عبدالملکی در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد دستمزد کارگران امشب اعلام شود؟، اظهار داشت: امروز چهارشنبه است و جلسه شورای عالی کار برگزار می‌شود.


18 اسفند 1400 17:53
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟