مشاغل آینده از روش‌های تجاری‌سازی تأثیر می‌پذیرند

رئیس گروه تجاری‌سازی وزارت علوم درسی و سومین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده مطرح کرد:
مشاغل آینده از روش‌های تجاری‌سازی تأثیر می‌پذیرند

سی و سومین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با عنوان "تجاری‌سازی و مشاغل آینده"  و با حضور  رئیس گروه تجاری‌سازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.
به گزارش بازار کار، محسن دیندار رئیس گروه تجاری‌سازی فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سی و سومین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده گفت: باید در گذر از کسب‌‌‌وکارهای سنتی به روش های نوین اقتصادی، باید نگرش سیستمی داشته باشیم و به روش‌های تجاری‌سازی توجه داشته باشیم چراکه بدون این نگاه نمی‌توانیم موفق شویم؛ همه مشاغل آینده از روش‌های تجاری‌سازی تأثیر می‌پذیرند.
وی در سی و سومین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی با تأکید بر اینکه تجاری‌سازی بر پایه دانش استوار است خاطرنشان کرد: روش‌های تجاری‌سازی موجب ایجاد مشاغل جدید می‌شوند و مشاغل و کسب‌وکارهای آینده از روش‌های تجاری‌سازی تأثیر می‌پذیرند.
رئیس گروه تجاری‌سازی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست «تجاری‌سازی و مشاغل آینده» با اشاره به رویکردهای جهانی در حوزه اقتصاد تصریح کرد: با توجه به رویکردهای جهانی اقتصادی، اکوسیستم‌های اقتصادی در سطوح مختلف و جغرافیای متنوع به منظوررشد و توسعه سریع اقتصاد شکل می‌گیرند و در این مسیر روش‌های تجاری‌سازی عامل مهمی در شکل گیری زیست‌بوم‌ها و تغییرات و توسعه روش‌های کسب‌وکارها هستند.
وی بر تاثیرگذاری عامل دانش در مسیر توسعه کسب‌وکارها و مشاغل آینده تأکید کرد و گفت: دانش در ابعاد مختلف بر فرآیند رشد و توسعه  کسب و کارها و مشاغل مرتبط تاثیر دارد  و امروز ما در مسیر ایده تا بازار نیازمند استفاده از دانش‌ها و تخصص‌های متنوع از قبیل دانش حقوقی، بازاریابی و بازارسازی، آینده‌پژوهی، صادرات، سواد دیجیتالی، تحقیق‌‌و‌توسعه، مستندسازی، استانداردسازی، ارتباطات و روابط‌عمومی، مسائل مالی و حسابداری، اتوماسیون و مکانیزاسیون، مدیریت و ... هستیم و این علوم هرکدام به ‌نوبه خود درروش های تجاری‌سازی نقش ایفا می‌کنند.
ایشان به روند تکامل برخی فناوری‌ها مثل خودرو، موبایل و فناوری‌های دیگر اشاره کرد و گفت: همانگونه که ما دانش و توانایی خود را در مسیر تکامل خودرو و موبایل ارتقا داده ایم و در غیر این‌صورت نمی‌توانستیم از موبایل‌های هوشمند و خودروهای جدید استفاده کنیم، به لزوم ارتقای دانش و توانمندی جامعه به منظور مواجهه و تعامل با مدل‌های جدید کسب و کار اشاره نمودند و  بسیاری از مشکلات کنونی کشور در حوزه اقتصادی را ناشی از عقب‌ماندگی در علوم اقتصادی و کسب‌و‌کارهای نوین دانستند.
محسن دیندار با اشاره به اینکه کشور ما باید به مرحله‌ای از رشد و شکوفایی در حوزه اقتصاد برسد که عامل هدایت و تاثیر در نظامات اقتصادی بین‌المللی باشد، بر لزوم توجه جدی به نظام ملی اقتصادی و جایگیری درست تمامی اجزای تاثیرگذار و تعریف نحوه تعامل آن‌ها به منظور هم‌افزایی و پیشگیری از اقدامات موازی و تکراری تاکید کردند.
وی به توسعه مناسب پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد واحدهای فناور در کشور اشاره کرد و گفت: این مراکز به عنوان بستر تسریع و تسهیل فرآیند تجاری‌سازی فناوری‌ها و نوآوری ناشی از آن، خدمات متنوعی به واحدهای فناور مستقر ارائه می‌دهند و با ایجاد معاونت فناوری و نوآوری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت جدید به تقویت و ارتقای این زیست بوم و تاثیرگذاری آن در سطح ملی و بین‌المللی توجه جدی شده است.
در این نشست دکتر سهیل دادخواه دبیر این نشست و مدیر پروژه مدرسه ملی مهارت برای آینده مشاغل و مشاغل آینده بر اهمیت بحث تجاری‌سازی پرداخت و بر بهره‌مندی کسب‌وکارها بویژه مشاغل خانگی و مشاغل جدید از این روش‌ها تأکید کرد. 


18 اسفند 1400 14:15
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟