افزایش ۵۶ درصدی جذب ایثارگران از طریق آزمون‌های استخدامی

مدیرکل بنیاد شهید استان خبر داد:
افزایش ۵۶ درصدی جذب ایثارگران از طریق آزمون‌های استخدامی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: در سال ۱۴۰۰ از بین بیکاران جامعه هدف بنیاد شهید ۴۳۶ نفر جذب ادارات شدند که نسبت به سال گذشته که ۲۸۰ نفر بود حدود ۵۶ درصد رشد داشتیم.
محمود زرین‌جویی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با بحث جذب و استخدام از طریق آزمون، مخصوصاً در جذب و بکارگیری نیروهایی که جدای از آزمون‌های استخدامی جذب می‌شوند، اظهار کرد: انتظار است که براساس قانون ماده ۲۱ قانون جامع ایثارگران هر شرکت و مؤسسه و ... باید حداقل ۲۵ درصد سهمیه نیروهای خود را به ایثارگران اختصاص دهد.
وی با اشاره به این‌که از سال ۹۳ به بعد استخدام‌ها از طریق آزمون بود که جلوی دخل و تصرف‌های موردی را می‌گیرد و استخدام از طریق سازمان اداری استخدامی انجام می‌شود، عنوان کرد: ایثارگرانی که بیکاری آن‌ها در سیستم بنیاد شهید محرز است می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.
زرین‌جویی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ از بین بیکاران جامعه هدف بنیاد شهید ۴۳۶ نفر جذب ادارات شدند که نسبت به سال گذشته که ۲۸۰ نفر بود حدود ۵۶ درصد رشد داشتیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تصریح کرد: متأسفانه جذب و بکارگیری در بخش خصوصی برای ما رضایتمند و خوشایند نبود، که انتظار داریم و با دستگاه‌های ذی‌ربط و استانداری مکاتبه کردیم که بخش خصوصی را ملزم به رعایت ماده ۲ قانون جامع ایثارگران کنند.
وی افزود: موضوع دیگر این است که خیلی از ایثارگان به ویژه جانبازان زیر ۲۵ درصد فاقد شغل و درآمد هستند که یکی از دغدغه‌های مشمولین ماست که حق معیشت برای آن‌ها برقرار شود که با فعالیت‌هایی که دوستان ما داشتند نسبت به سال گذشته رشد ۲۹۰ درصدی داشتیم یعنی در این سال حق معیشت برای ۱۲۸۲ نفر برقرار شد.
زرین‌جویی بیان کرد: برای برقراری حق معیشت دهک‌بندی انجام شده و آن‌هایی که نیازمند واقعی هستند در اولویت قرار می‌گیرند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان، گفت: بنیاد شهید هوشمندسازی سازمانی را در دستور کار قرار داده و در بحث دولت الکترونیک نیز پیشتاز است که در راستای دهک‌بندی ایثارگران از آن استفاده کرد.


17 اسفند 1400 8:46
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟