راهنمایان گردشگری در اردبیل ساماندهی می‌شوند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان:
راهنمایان گردشگری در اردبیل ساماندهی می‌شوند

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل از ساماندهی راهنمایان گردشگری این استان با همکاری انجمن راهنمایان گردشگری خبر داد.
به گزارش بازارکار از ایرنا ، نادر فلاحی روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره انجمن راهنمایان گردشگری استان با اشاره به نقش و اهمیت راهنمایان گردشگری در معرفی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان اظهار داشت: گردشگران داخلی و خارجی با ورود به مقصد، نیازمند کسب اطلاع از ابعاد گوناگون مقصد از جمله جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، مسیرها، فرهنگ و تاریخ هستند که این وظیفه بر عهده راهنمایان گردشگری به عنوان سفیران فرهنگی می‌باشد.
او اضافه کرد: توانمندی هر یک از راهنمایان گردشگری و استقرار آنان در مراکز تاریخی و فرهنگی استان برای معرفی بهتر آثار تاریخی و فرهنگی و حتی معرفی دیگر قابلیت‌ها و جاذبه‌های استان به گردشگران از مولفه‌هایی است که به صنعت گردشگری در هر شهری رونق بخشیده که بی‌توجهی به آن نیز مانع از رشد و توسعه صنعت گردشگری در آن شهر شده است.

فلاحی خاطرنشان کرد: راهنمایان گردشگری با استقرار در مجموعه‌های تاریخی و پایگاه‌های ملی و جهانی علاوه بر معرفی آن مکان به گردشگران و مسافران به معرفی دیگر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرهای استان نیز پرداخته و گردشگران را به بازدید از این اماکن تاریخی، فرهنگی و طبیعی نیز ترغیب کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: در ایام تعطیلات نوروزی بازدید شهروندان اردبیلی‌ از مجموعه جهانی شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی و موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی شهر اردبیل رایگان است.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی بودند. 

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های گردشگری استان اردبیل است.


15 اسفند 1400 16:45
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟