ارائه طرح و ایده توسط استادان برای فعالیت‌های اقتصادی‌ کشاورزی

ارائه طرح و ایده توسط استادان برای فعالیت‌های اقتصادی‌ کشاورزی

رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اولویت کار استادان و پژوهشگران ارائه طرح و راهکارهای نوین برای ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی برای بهره‌برداران در طرح نوین کشت، آبیاری و توسعه نخیلات باشد.
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرعباس، سیدمحمدجواد صدری‌مهر پس از بازدید از مزرعه نخیلات دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد در نشستی با حضور مسئولان اظهار کرد: با توجه به تأکید معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد برای تدوین عناوینی از نظام موضوعات کشاورزی مورد نیاز بخش اجرایی کشور متناسب با ویژگی‌های اقلیمی و جغرافیایی و توانمندی‌های علمی استان هرمزگان، اولویت کار استادان و پژوهشگران در استان ارائه طرح و راهکارهای نوین برای ایجاد اشتغال و اقتصادی کردن فعالیت کشاورزی برای بهره‌برداران در طرح نوین کشت، آبیاری و توسعه نخیلات باشد.
وی با بیان توانمندی شهرستان حاجی‌آباد در حوزه کشاورزی و باغداری به‌ویژه تکثیر و پرورش نخیلات و رقم پیارم افزود: این رقم از خرماهای معروف دنیاست که با قیمت بسیار خوب در بازار به فروش می‌رود و لازم است دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با مطالعه همه‌جانبه روی این رقم برای کوتاه کردن زمان ثمردهی، سال آوری ثمر، طولانی ساختن عمر مفید بوته‌های نخل و بسته‌بندی برنامه‌ریزی جامع و کاملی داشته باشد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی توسعه و مجهز ساختن مزرعه نخیلات را به فناوری‌های نوین کشاورزی مهم خواند و عنوان کرد: هرچه بیشتر بتوانیم با فناوری علمی و نوین کشاورزی همسو و همگام شویم بدون شک، نتیجه‌های بهتر و مطلوبی‌تری به دست خواهیم آورد.
لزوم همکاری واحدهای دانشگاه آزاد استان هرمزگان برای تدوین نظام موضوعات پژوهشی
رئیس شورای پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز گفت: همه واحدهای دانشگاه آزاد استان هرمزگان باید با مؤسسات پژوهشی، پژوهشگاه، پژوهشکده یا مراکز تحقیقات وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط تنگاتنگ و مستمر باشند و برای تدوین نظام موضوعات پژوهشی اقدام کنند.
علیرضا سایبانی تأکید کرد: پژوهش تخصصی توسط محققان و استادان دانشگاهی با توجه به آزمایشگاه‌های پیشرفته و مزارع تحقیقاتی دانشگاهی در زمینه آبیاری، اصلاح بذر، فرآوری خرما و توسعه محصولات نخیلات می‌تواند گام‌های مؤثری برای تکمیل چرخه کشاورزی منطقه و تبدیل به قطب کشاورزی و صادرات محصول در بازار بین‌المللی بردارد.
افزایش ۵ هکتاری مزرعه تحقیقاتی پیارم واحد حاجی‌آباد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد نیز با تشریح برنامه‌های این واحد دانشگاهی در حوزه پژوهشی مطرح کرد: مزرعه تحقیقاتی پیارم با کاشت ۱۸۰ نفر پیارم در سال ۸۸ کار خود را آغاز کرد و اکنون با توسعه این مزرعه تحقیقاتی تعداد اصله‌ها را به ۲ هزار و ۱۰۰ نفر در ۱۵ هکتار رسانده‌ایم و تا پنج هکتار دیگر نیز قابل افزایش است.
ارائه طرح و ایده توسط استادان برای فعالیت‌های اقتصادی‌ کشاورزی
محمد حیدری‌نارمندی اضافه کرد: امروز با توجه به تغییر نگاه بازار به صنعت کشت و توسعه کشاورزی، توسعه این مزرعه تحقیقاتی نیز با هدف تولید انبوه و نگاه اقتصادمحور در بخش تجاری در دستور کار قرار گرفته و همه تلاشمان در این است تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین علاوه بر اصلاح ساختار نخیلات بر باردهی سالانه آن نیز بیفزایم و با نگاهی تجاری و اقتصادی تولید سرمایه کنیم.
وی با مهم شمردن فناوری‌های نوین در بازدهی این طرح بیان کرد: از آنجایی که توسعه و تقویت زیرساخت آبیاری نوین بسیار مهم است همان اندازه نیز طرح‌های اصلاح نژاد، روش‌های آبیاری و سایر مسائل مرتبط به‌صورت علمی و با هدف ارتقا کمی و کیفی محصول خرما نیز مهم و در اولویت موضوعات تحقیقاتی دانشگاهیان کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی‌آباد با کمترین هزینه باشد.
به گزارش آنا، این نشست با اظهارنظر سایر مسئولان شهری و کشاورزی این شهرستان در راستای بررسی محورهای جلسه ادامه یافت و مقرر شد این همکاری‌ها با تحکیم ارتباط دانشگاهیان و متخصصان حوزه کشاورزی به نتیجه شگرف و قابل قبولی ختم شود. 


14 اسفند 1400 15:38
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟