اختصاص ۷۷۶ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در کرمانشاه

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد
اختصاص ۷۷۶ میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی در کرمانشاه

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از اختصاص ۷۷۶میلیارد ریال تسهیلات برای مشاغل خانگی درکرمانشاه خبر داد.

مختار احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مشاغلی خانگی به مجموعه فعالیت‌هایی که در چارچوب منزل صورت می‌گیرد گفته می‌شود که این فعالیت‌ها در چهار دسته اصلی شامل صنایع دستی، تولید محصولات و خدمات کشاورزی، فرهنگی و هنری و دام‌پروری و شیلات مشغول به کار هستند و به طور کلی با احتساب زیر شاخه‌های آنها حدود ۳۲۰ شغل خانگی در ستاد سامانه مشاغل خانگی در حال فعالیت هستند.

وی افزود: تمام مشاغل خانگی زیر نظر چهار دستگاه اجرایی شامل سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار دارند که صدور مجوز و ارائه تسهیلات را انجام می‌دهند.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه تصریح کرد: هرساله اعتبارات مشاغل خانگی از جانب وزارت خانه و با هماهنگی بانک مرکزی انجام می‌گیرد که امسال نیز میزان ۷۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار برای بخش مشاغل خانگی استان کرمانشاه در ۲ مرحله ابلاغ شده است که نسبت به سال‌های گذشته بسیار افزایش داشته است.

مختار احمدی با اشاره به نحوه ثبت‌نام افراد برای دریافت مجوز، بیان کرد: صدور مجوز برای مشاغل خانگی از سال گذشته به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که افراد با مراجعه به سامانه مشاغل خانگی و انتخاب مهارت یا تجربه خود می‌توانند مدرک و مجوز را برای راه‌اندازی شغل خانگی خود از دستگاه‌های اجرایی مربوطه دریافت کنند.

وی ادامه داد: از زمان شروع فعالیت‌های مشاغل خانگی تا کنون ۳۳ هزار و ۸۰۰ مجوز برای این مشاغل در استان کرمانشاه صادر شده است که ۲ هزار و ۵۰۰ مجوز مربوط به سال جاری است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه در سال ۱۳۹۷ با اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی استان کرمانشاه در جمع ۹ استان پایلوت برای اجرایی شدن این طرح قرار داشت، گفت: در پی انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین جهاد دانشگاهی و مرکز اجرای طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در استان تهران مقرر شد تا جهاد دانشگاهی در استان کرمانشاه برای پیشبرد این طرح مراحل آموزشی و پشتیبانی را برای فعالان در عرصه مشاغل خانگی را دنبال کند.

احمدی خاطر نشان کرد: صدور مجوزهای مشاغل خانگی به ۲ صورت مستقل و پشتیبان صادر می‌شود که تسهیلات در نظر گرفته شده برای مشاغل خانگی مستقل با نظر دستگاه‌های اجرایی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و برای مشاغل خانگی پشتیبان تا سقف ۲ میلیارد تومان پرداخت می‌شود.


14 اسفند 1400 10:5
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟