لزوم تبدیل و حرکت بانک داری کنونی بر محور قرض الحسنه

رییس کمیته امداد امام خیمنی(ره) مطرح کرد
لزوم تبدیل و حرکت بانک داری کنونی بر محور قرض الحسنه

رییس کمیته امداد امام خیمنی(ره) گفت: کار‌های بزرگی با قرض الحسنه می‌توان انجام داد، قرض الحسنه برکات را به زندگی فرد قرض دهنده روانه می‌کند، چرخه کار بانکداری ما باید بر محور قرض الحسنه باشد.
به گزارش بازارکار، دومین همایش فرهنگ و ترویج قرض الحسنه به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با موضوع قرض نیکو با حضور مرتضی بختیاری رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران عامل برخی از بانک‌هاو مدیران عامل صندوق‌های دارای مجوز بانک مرکزی در محل کمیته امداد برگزار شد.
سید مرتضی بختیاری با تشکر از دست اندر کاران برگزاری این همایش گفت: در بحث ترویج فرهنگ قرض الحسنه بعد از ۴۳سال از پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به برکات این امر کوتاهی شده است.
 وی با اشاره به برکات قرض الحسنه و حسنات این امر نیکو گفت:عمل قرض الحسنه نسبت به صدقه از محسنات بالایی برخوردار است صدقه دفع بلا می‌کند؛ اما در مقابل آن، ارزش قرض‌الحسنه بیشتر بوده و در روایات آمده است که پاداش قرض‌الحسنه ۱۸ برابر است. چرا که به جهت حفظ عزت طرف مقابل و تلاش آن فرد در جهت جبران آن چرخه اقتصادی رونق و گسترش فعالیت‌های اجتماعی محقق می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خیمنی(ره) با اشاره به اینکه در سالی که گذشت ۲۲۰هزار نفر از خدمات صندوق‌های قرض الحسنه کمیته امداد بهره برده اند گفت:صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با اعطای وام تا ۱۰ میلیون تومان از متقاضیان کارمزد دریافت نمی‌کند و این کارمزد توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود؛ همچنین از مددجویانی که وام ۱۰ میلیون تومان به بالا دریافت کنند نیز ۳ درصد کارمزد برای طول دوره دریافت می‌شود.

وی در پایان گفت: کار‌های بزرگی با قرض الحسنه می‌توان انجام داد، قرض الحسنه برکات را به زندگی فرد قرض دهنده روانه می‌کند، چرخه کار بانکداری ما باید بر محور قرض الحسنه باشد. 
 


12 اسفند 1400 13:49
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟