استواری بیشتر بنیان خانواده‌ها در سایه نگاه ویژه، حمایت و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دیدار با سرپرست دانشگاه کوثر گفت:
استواری بیشتر بنیان خانواده‌ها در سایه نگاه ویژه، حمایت و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران

 در این دیدار، دکتر خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به پتانسیل‌های غیرقابل انکار دانشگاه‌های ویژه خواهران در توانمندسازی بانوان و تاثیر آن در تحکیم ارزش خانواده، بیان کرد: با نگاه ویژه، حمایت و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران مطمئنا شاهد استواری بیشتر بنیان خانواده‌ها خواهیم بود.
به گزارش بازارکار به نقل از دانشگاه کوثر، در ابتدای این دیدار که با حضور دکتر خزعلی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و در محل دفتر آن معاونت برگزار شد، دکتر معین مقدس، سرپرست دانشگاه کوثر، به طرح دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاه کوثر پرداخت.
دکتر معین مقدس، با اشاره به تحصیل ۴۰۰۰ دانشجوی دختر در ۲۱ رشته کارشناسی‌ارشد و کارشناسی، وجود ۷۰ عضو هیات علمی و ۷۰ کارمند در دانشگاه کوثر، بیان کرد: دانشگاه کوثر با اقبال خوبی از سوی بانوان و خانواده‌ها روبرو بوده و از زمان تاسیس گام‌های بلندی در راستای ماموریت ذاتی خود برداشته و موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کسب کرده است.

سرپرست دانشگاه کوثر ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور در عرصه علم و دانش، نیاز است زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی بانوان و ایجاد اشتغال آنها فراهم شود.

وی، با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری بانوان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بیان داشت: این مرکز با زیرساخت‌های متناسب با نیاز بانوان در سال جاری تاسیس شده و اولین مرکز تخصصی بانوان در خراسان‌شمالی است که با هدف حمایت از بانوان خلاق در تلاش است تا نقش نوآوران و کارآفرینان زن تقویت شود و هم اکنون در این مرکز، ۲ واحد فناور با ۱۴ نیرو مستقر شده و پذیرش ۴ واحد فناور دیگر نیز در دست بررسی است.

عضو هیئت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان‌شمالی با بیان اینکه خانواده‌ها، رکن اصلی یک جامعه بشری هستند، گفت: پرورش و تربیت انسان‌ها توسط مادران صورت می‌گیرد و لذا دانشگاه کوثر از همان ابتدای تاسیس، وجود یک مرکز مطالعات زنان و خانواده را به عنوان یک ضرورت در استان و منطقه حس کرده و در این راستا با حمایت دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی، تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد همکاری در خصوص تاسیس و راه‌اندازی این مرکز بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشگاه آماده شده که امضای این تفاهم‌نامه و تاسیس مرکز مطالعات زنان و خانواده، می‌تواند مسیری کاملاً علمی در شناخت، بررسی و حل مشکلات حوزه خانواده و بانوان ایجاد کند.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با حمایت و توجه تمامی مسئولان کشوری و استانی و همت تمامی اعضای هیات علمی و غیرهیأت علمی دانشگاه، دانشگاه کوثر بتواند به جایگاهی در خور و شایسته خود در حوزه آموزش عالی بانوان ایران اسلامی برسد.

در ادامه این دیدار دکتر خزعلی، با اشاره به ایده امضای تفاهم نامه برای تاسیس مرکز مطالعات زنان و خانواده و در راستای حمایت از این ایده علمی، گفت: این معاونت از این ایده استقبال می‌کند و بایستی امور مربوط به ایجاد مرکز مطالعات زنان و خانواده در دستور کار دانشگاه قرار گیرد و پیگیری شود.

وی، همچنین با اشاره به غرابت فرهنگی ایران با کشورهای همسایه، اظهار امیدواری کرد: امر بین‌المللی شدن دانشگاه کوثر با توجه به وجود مشابهت‌های فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه میسر است و دانشگاه کوثر در این زمینه نیز می‌تواند نقش آفرینی کند.

در پایان این دیدار، دکتر خزعلی در جهت هرگونه پشتیبانی در بخش‌های مختلف دانشگاه کوثر در راستای مهارت افزایی بانوان و توانمندسازی آنها قول مساعدت داد.

 


10 اسفند 1400 22:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟