الگوی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در دیگر شهرستان‌های البرز اجرایی می‌شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز
الگوی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی در دیگر شهرستان‌های البرز اجرایی می‌شود

 سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: مصمم هستیم الگوی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی را در دیگر شهرستان‌های البرز نیز اجرایی کنیم.
به گزارش بازارکار، عبدالله دارایی روز شه شنبه ۱۰ اسفند در حاشیه بازدید معاون وزیر کار از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز تصریح کرد: همه دستگاهای استان از جمله  شهرداری، جهاد دانشگاهی و اداره کار به همراه کار آفرینان و کسانی که در حوزه استارتاپ‌ها فعال هستند در این اتفاق سهیم هستند. اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصمم است در شهرستان‎های البرز هم همین مدل و الگو را پیاده کند و به صورت مراکز ساماندهی مشاغل خانگی دایر کنیم.
وی با دعوت از کار افرینان، فعالان مردمی عرصه مشاغل خانگی برای پیوستن به طرح ساماندهی مشاغل خانگی، افزود: در سال جدید به سمتی می‌رویم که مشاغل خانگی جدید با مجوزها جدید را واگذار کنیم.
دارایی ابراز امیدواری کرد که با تسهیلاتی که دستگاه‌های ملی و استانی در اختیار قرار می‌دهند، بتوان هرچه پرقدرت تر به تقویت مشاغل خانگی پرداخت و به این ترتیب جریان اتصال مردمی و به حوزه‌های حاکمیتی برقرار شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی البرز با اشاره به رونمایی از دو اتحادیه و تعاونی در مرکزساماندهی مشاغل خانگی البرز تصریح کرد: نکته مهم این است که تعاونی‎هایی موجود در حوزه مشاغل خانگی قرار دارند تجمیع شده و نقش یک اتحادیه مرکزی را ایفا کرده‌اند.

وی ادامه داد: نکته مهمتر اینکه می‌توان با ایجاد این اتحادیه‌ها در سراسر کشور و با تجمیع تعاونی‌ها باعث گسترش مشاغل خانگی در کشور و استان باشیم.

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز با همکاری اداره کل تعاون و جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در حال اجرا است و شکل‌گیری و راه‌اندازی  مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی نیز به عنوان یک الگوی نوین در زمینه کسب و کارهای خانگی در همین راستا عملیاتی شده است.


10 اسفند 1400 16:46
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟