تقدیر و تشکر معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استانداری البرز، شهرداری و شورای شهر کرج

در بازدید کریمی بیرانوند از مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز عنوان شد
تقدیر و تشکر معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استانداری البرز، شهرداری و شورای شهر کرج

معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در بازدید از مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز که با حضور و همراهی، دکتر محمد صادق بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی،مهندس مهناز امامدادی رئیس دبیرخانه توسعه مشاغل خانگی کشور، مهندس جاوید پور معاون امور هماهنگی استانداری البرز و مهندس دارائی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز صورت گرفت، اعلام کرد:  الگوی مرکز توسعه و ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز در دیگر استان های کشور نیز توسعه می یابد.
به گزارش خبرنگار بازارکار  معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با تقدیر از تلاش و همت همه دستگاه های استان البرز در راه اندازی این مرکز در حضور معاون امور هماهنگی اقتصادی استاندار البرز اظهار داشت: در راه اندازی این مرکز شهرداری و شورای شهر کرج، استانداری البرز ، جهاد دانشگاهی و اداره کل تعاون و کار استان تلاش های ویژه ای به خرج داده اند که قابل تقدیر و ستایش است.

کریمی بیرانوند با اشاره به فضای نشاط و شادابی حاکم در این نمایشگاه افزود: از تمام مسوولان شهرداری و شورای شهر، اداره کل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان و استانداری که در راه اندازی این نمایشگاه دائمی گام برداشتند قدردانی می کنم. 
معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی‌وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: امید است حمایت مسوولان استان البرز از این نمایشگاه تداوم داشته باشد و ما نیز در تقویت این نمایشگاه مشاغل خانگی آماده ایم و راه اندازی اینگونه نمایشگاه ها را در سطح کشور توسعه خواهیم داد. 
وی تاکید کرد: براین اساس ۳۱ تعاونی مشاغل خانگی تامین نیاز
از صفر تا صد در هر استان تشکیل می شود و همه آن ها را به یک تعاونی کشوری تبدیل می کنیم که بازوی اجرایی ما در وزارت کار و استان ها باشند. 
وی با اشاره به اینکه وزیر کار نیز اعتقاد دارد که کسی که می تواند مشکل را حل کند خود مردم و کار آفرینان هستند بر تقویت و توسعه مشاغل خانگی ت
و بر حمایت از توسعه کسب و کارهای کوچک تاکید نمود.

کریمی بیرانوند با تاکید بر اینکه در راه اندازی این مرکز با مشارکت دستگاه های مختلف کار عمیق و تخصصی انجام شده خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نیز با راه اندازی این مرکز نشان داده که ظاهرسازی نکرده است و کار خوبی را به نتیجه رسانده که در 31 استان کشور هم می تواند ترویج و تکثیر شود.
وی در ادامه  از صدور مجوز سه روز مشاغل خانگی خبر داد و گفت:۵۲۰ مجوز کسب و کار خانگی در سه روز گذشته صادر شد.
 دکتر محمد کریمی بیرانوند ظهر امروز در بازدید از نمایشگاه ساماندهی مشاغل خانگی استان البرز که در حصارک کرج برگزار شد، اظهار داشت: سیاست حمایت از مشاغل خانگی و مشاغل خرد با تمرکز بر این مسئله است که بخش قابل توجهی از فضای کسب و کار دچار  رکود شده است، توسعه می یابد؛ چرا که مشاغل خانگی می‌تواند در شرایط رکود اشتغال زایی داشته باشد.
معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست وزارت کار حمایت از مشاغل خانگی و تسهیل در صدور مجوز برای این کسب و کارها است، ادامه داد: در سه روز گذشته 520 مجوز کسب و کار خانگی صادر شد و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد.
کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه مشاغل خانگی می‌تواند به صورت پایدار برای افراد درآمد‌زایی داشته و اشتغال ایجاد کند، تصریح کرد: در بحث پرداخت تسهیلات هم در این بخش حمایت لازم با محوریت مشاغل خانگی انجام می‌شود.
معاون اشتغال و کار آفرینی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه 31 تعاونی مشاغل خانگی با هدف تشکیل زنجیره تامین برای اتصال به تعاونی کشوری ایجاد می‌شود، گفت: وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای حفظ اشتغال  و کار آفرینی از این مشاغل قطعاً حمایت لازم را انجام می‌دهد.

استان البرز نمونه موفق و هم افزای ساماندهی مشاغل خانگی در کشور

معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی کشور در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی برای ایجاد مراکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی با همکاری دستگاه ها از جمله شهرداری ها آمادگی دارد، یادآور شد: جهاد دانشگاهی  به عنوان یک نهاد توسعه ای و دانش بنیان تجارب و توانمندی های خوبی در کشور دارد و آماده است با حمایت و هماهنگی قرارگاه اشتغال، برای راه اندازی مراکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در کشور نقش و ماموریت خود را در قالب طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ایفا نماید.

دکتر محمد صادق بیجندی با تشکر از همه دستگاه های همکار در حوزه ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی خاطرنشان کرد: این نهاد از سیاست ها و برنامه های زیست بوم اشتغال که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی و دنبال می شود، استقبال می کند و آمادگی دارد از ظرفیت و توان خود برای موفقیت و تحقق اهداف این سند مهم در حوزه زیست بوم اشتغال استفاده کند.

وی راه اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی در استان البرز را نماد و نتیجه همکاری همه دستگاه ها و مراکز و حاصل یک کار تیمی و جمعی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی عنوان کرد و گفت: این الگو و مدل در صورت حمایت وزارت کار و مساعدت و مشارکت همه دستگاه ها بویژه شهرداری ها، ادارات و سازمان های مختلف در همه استان ها راه اندازی شود.

در این بازدید مهندس  امیر جاوید پور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز و دکتر بیجندی معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی نیز ضمن همراهی دکتر کریمی بیرانوند به ارائه توضیحاتی درباره چگونگی راه اندازی مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی استان البرز پرداختند. همچنین دکتر فیروزی رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان البرز و دکتر ابوالحسن قاسمپور مسئول راه اندازی این مرکز و مهندس سیروس دشتی مدیرکل اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی به ارائه گزارش خود از نحوه شکل گیری و فعالیت این مرکز پرداختند و به سوالات دکتر کریمی بیرانوند معاون وزیر کار  پاسخ دادند. 


گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز با همکاری اداره کل تعاون و جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در حال اجرا است و شکل‌گیری و راه‌اندازی  مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی نیز به عنوان یک الگوی نوین در زمینه کسب و کارهای خانگی در همین راستا عملیاتی شده است.
برندسازی عامل افزایش فروش محصولات خانگی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز نیز بازدید گفت: لازمه افزایش فروش محصولات مشاغل خانگی برند سازی است.
 امیر جاویدپور روز سه شنبه ۱۰ اسفند در حاشیه بازدید از مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز تصریح کرد: حضور و تدوام مشاغل خرد و خانگی در عرصه اقتصاد کشور نیازمند فرهنگساری است.
وی یکی از مسائل مهم برای افزایش فروش محصولات مشاغل خانگی را برندسازی عنوان کرد و گفت: با توجه به وجود محصولات متنوع حوزه مشاغل خانگی ‌اگر در البرز برندسازی وجود داشته باشد نه تنها شناخته می‌شوند بلکه قابلیت صادرات به کشورهای دیگر نیز ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموعه استانداری تمام تلاش‌مان این است که با کمک سایر ارگان‌های مرتبط و فعالان این حوزه به ایجاد بازار مشاغل خانگی بپردازیم.

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز با همکاری اداره کل تعاون و جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در حال اجرا است و شکل‌گیری و راه‌اندازی  مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی نیز به عنوان یک الگوی نوین در زمینه کسب و کارهای خانگی در همین راستا عملیاتی شده است.
مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز الگوی دیگر استان‌ها شد

مدیر کل اشتغال و کارآفرینی جهاد دانشگاهی نیز در حاشیه این بازدید گفت: راه اندازی مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز مایه مباهات است و همواره آن را به عنوان الگویی به دیگر استان‌ها معرفی می کنیم.
سیروس دشتی در جمع فعالان مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز تصریح کرد: باتوجه برنامه دولت سوم در حوزه  توسعه مشاغل خانگی، در زیست بوم ملی اشتغال طرح مرکز ساماندهی مشاغل خانگی البرز را به همه استان‌ها پیشنهاد داده‌ایم و الگوی کاری ما نیز همین است. همچنین تفاهمنامه ای با وزارتخانه امضا شده است.

وی ادامه داد: کار شاخصی که در این مرکز انجام گرفته، فعالیت دستگاه‌های اجرایی در کنار یکدیگر است زیرا برخی مواقع موازی کاری‌هایی صورت می‌گیرد؛ اما هم‌افزایی و شبکه سازی صورت گرفته در بین دستگاه‌های اجرایی کاری بسیار ارزشمند است که این سرمایه اجتماعی را نمی‌توان با چیز دیگری مقایسه کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با عزم و اراده استوار، این سرمایه اجتماعی ارزشمند که با همراهی دستگاه های مختلف شکل گرفته،توسعه و  استمرار یابد.

دشتی اضافه کرد: در تلاش هستیم تا بتوانیم آنگونه که شایسته است  زحمات صورت گرفته را به گوش مسئولان برسانیم و حمایت‌ها را در مورد این مرکز جلب کنیم.

گفتنی است طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان البرز با همکاری اداره کل تعاون و جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در حال اجرا است و شکل‌گیری و راه‌اندازی  مرکز ساماندهی و توسعه مشاغل خانگی نیز به عنوان یک الگوی نوین در زمینه کسب و کارهای خانگی در همین راستا عملیاتی شده است.


10 اسفند 1400 16:15
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟