جواز کسب و تسهیلات ویژه به مشاغل خانگی ارائه می‌شود

جواز کسب و تسهیلات ویژه به مشاغل خانگی ارائه می‌شود

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: با هدف حمایت از مشاغل خانگی، مجوز و تسهیلات در اختیار آن‌ا قرار خواهد گرفت تا شاهد توسعه این مشاغل در سایر اتصال جریان مردمی به دستگاه‌های حاکمیتی باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، امیر جاوید، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز، در حاشیه بازدید از نمایشگاه مشاغل خانگی استان که با حضور معاون اشتغال و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همراه بود در خصوص اهمیت ایجاد بازار فروش برای این مشاغل، گفت: در قدم ابتدایی فرهنگسازی در این حوزه حائز اهمیت است که رسانه‌ها نیز در این امر نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری را فراهم می‌کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه با اشاره به اینکه این نوع از فرهنگسازی به شیوه ای باشد که مردم پای کار بیایند، ادامه داد: در قدم بعدی برای فروش این محصولات «برند سازی» اهمیت دارد.
وی یادآور شد: با این تفاسیر شاهد خواهیم بود که محصولات متنوع در قالب‌ها و اسم‌های متنوع در نمایشگاه‌ها ارائه شده است؛ در این میان ضمن برند سازی معرفی و تبلیغ می‌توانیم در کنار فروش تولیدات خود به صادرات نیز فکر کنیم.
تعاونی‌ها نقش اتحادیه را برای مشاغل خانگی ایفا می‌کنند
در ادامه عبدالله دارایی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز با اشاره به اینکه در راستای برگزاری این نمایشگاه‌ها همه دستگاه‌های استانی از جمله شهرداری، جهاد دانشگاهی و اداره کار همراه کارآفرینان بودند، یادآور شد: اغلب نهادهایی که امر استارتاپ‌ها همراه و همسو هستند در این مرحله نیز ما را تنها نگذاشتند.
وی با اشاره به اینکه تعداد غرفه‌های این نمایشگاه بسیار زیاد است و شیو و الگوی برگزاری آن در کشور بی نظیر تلقی می‌شود؛ تصریح کرد: سعی داریم بنا بر این الگو در سایر شهرستان‌ها نیز نمایشگاه مشاغل خانگی با هدف توسعه و تقویت این امر راه اندازی شود.
این مقام مسؤول اضافه کرد: در این راستا مجوز و تسهیلات در اختیار مشاغل خرد و خانگی قرار خواهد گرفت که نمونه بارزی از جریان و اتصال مردم و دستگاه‌های حاکمیتی در راستای بهبود وضعیت موجود اقتصادی است.
دارایی با بیان اینکه تعاونی هایی که در قالب مشاغل خانگی وجود دارد نقش یک اتحایه مرکزی را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: بنا به گفته معاون وزیر کار مقرر شد این تعاونی‌ها در سراسر کشور رونمایی شود؛ با تجمیع این تعاونی‌های می‌توانیم شاهد توسعه و تقویت فعالیت مشاغل خانگی در سراسر کشور باشیم.

انتهای پیام/ج 


10 اسفند 1400 14:33
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟