ژاپن برای همکاری در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد

ژاپن برای همکاری در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام آمادگی کرد

سفیر ژاپن ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خود را جهت حمایت در انجام طرح‌های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام کرد.
به گزارش بازارکار به نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی، آیکاوا کازوتوشی سفیر ژاپن در ایران با همراهی دبیر اول و دوم سفارت این کشور در ایران، اسفند ۱۴۰۰ با حضور در دفتر مرکزی جهاددانشگاهی با  حمیدرضا طیبی رییس جهاددانشگاهی و تعدادی از معاونان و مدیران کل این نهاد دیدار و گفتگو کرد.
وی در این نشست مشترک به اشتراکات فرهنگی و تمدن دو کشور ایران و ژاپن اشاره کرد و گفت: امیدوارم فضای همکاری دوجانبه بین جهاددانشگاهی و مؤسسات علمی و پژوهشی ژاپن بیش‌ازپیش فراهم شود.
سفیر ژاپن در ایران با اشاره به اینکه خلاقیت و کارآفرینی دو عنصر اصلی کسب‌وکار‌های دنیای امروزی هستند بر ضرورت ایجاد ساختار‌های آموزشی و پژوهشی متناسب با نیاز‌های جدید جامعه و صنعت تاکید کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی از تجارب ارزشمندی در توسعه علم و فناوری برخوردار است.
کازوتوشی همچنین در این نشست مشترک ضمن ارائه گزارشی از اقدامات سفارت ژاپن در دوران کرونا، آمادگی خود را جهت حمایت در انجام طرح‌های مشترک در حوزه پزشکی و خدمات درمانی با جهاددانشگاهی اعلام کرد.
طیبی نیز در این دیدار به تشریح توانمندی‌ها و دستاورد‌های جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، فنی و مهندسی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی پرداخت.
رییس جهاددانشگاهی در این دیدار آمادگی این نهاد را در انجام پروژه‌های مشترک در حوزه‌های علوم سلولی و درمان ناباروری، تشخیص و درمان سرطان، توسعه و ترویج کشاورزی هوشمند، بذر‌های هیبریدی، توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی شهری و بین‌شهری و همچنین پروش آبزیان با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی ژاپن اعلام کرد.
در بخش دیگری از این نشست مشترک، معاونان و مدیران ارشد این نهاد نیز گزارشی از اقدامات جهاددانشگاهی در حوزه‌های پزشکی، آموزشی و اجرای طرح ملی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی ارایه کردند که سفیر ژاپن در ایران نیز با استقبال از اقدامات انجام‌شده بر توسعه فعالیت‌های مشترک تاکید کرد.
گفتنی است در پایان این نشست مشترک رییس جهاددانشگاهی با تاکید به لزوم توسعه فعالیت‌های مشترک، تشکیل جلسات کارشناسی به‌منظور دستیابی به محور‌های مشخص موردعلاقه طرفین را به‌عنوان اقدامات آتی در همکاری دوجانبه ضروری دانست. 


9 اسفند 1400 11:34
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟