برندسازی غذاهای بومی اردبیل ضرورت دارد

معاون میراث فرهنگی اردبیل:
برندسازی غذاهای بومی اردبیل ضرورت دارد

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: برندسازی در حوزه گردشگری خوراک و معرفی غذاهای بومی این استان در سطح ملی و بین‌ المللی راه حل توسعه گردشگری خوراک است.
به گزارش ایرنا ، صغری فرشی روز یکشنبه در نشست با رئیس اتحادیه تالارداران و رستوران‌داران استان اظهارداشت: خوراک یکی از مولفه‌های مهم گردشگری و سفر است که در برخی از کشورهای دنیا از آن به عنوان جاذبه اصلی گردشگری استفاده می‌کنند، تاکید مقام عالی وزارت نیز بر این است که از گردشگری خوراک غافل نباشیم و به صورت ویژه به آن بپردازیم.
او با بیان اینکه برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختص خوراک از راه‌های اصلی معرفی و برندسازی است، افزود: ما دنبال برگزاری این رویدادها با محوریت خوراک از یاد رفته و غذاهای بومی هستیم.
وی آموزش در زمینه گردشگری غذا را از مهم‌ترین مسائلی دانست که باید در استان به آن توجه ویژه شود و یادآور شد: از این پس ارائه پروانه یا تمدید آن در حوزه رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی منوط به سپری کردن دوره آموزشی خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه فرآیند پذیرایی در استان ما بدرستی تعریف نشده است، تاکید کرد: این خلاء باید با همکاری اتحادیه تالارداران و رستوران‌داران به وسیله برگزاری دوره‌های آموزشی و شناسنامه‌دار شدن نیروی کار پیش از میزبانی برای رویداد بزرگ اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ پر شود.
استان اردبیل با توجه به تنوع غذاهای بومی محلی از ظرفیت کم‌نظیری در حوزه گردشگری غذا برخوردار است که بخش عمده‌ای از آن ناشناخته مانده است.
تاکنون مهارت تهیه چند نوع غذای سنتی استان اردبیل به ثبت ملی رسیده که شامل کته نان با سبزیجات، پیچاق‌قیمه، قره حالوا، قیماق، هدیک آشی، فطیر مشگین‌شهر و قوروت می‌باشند.
تمامی مهارت‌های ذکر شده در میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده تا علاوه بر صیانت از آن، بتوان نسبت به معرفی گسترده‌تر غذاهای سنتی استان اردبیل اقدام کرد.


8 اسفند 1400 16:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟