دستگاه‌ها حق قطع حقوق بانوان را به خاطر مرخصی زایمان ندارد

دستگاه‌ها حق قطع حقوق بانوان را به خاطر مرخصی زایمان ندارد

استاندار زنجان گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد حقوق بانوان شاغل، ازجمله قراردادی ها را به خاطر مرخصی زایمان قطع کند، حتی اگر تعداد این بانوان در این دستگاه ها زیاد باشد.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محسن افشارچی در جلسه شورای راهبردی جمعیت، با اشاره به دغدغه های مطرح شده در این جلسه، مبنی بر دغدغه و نگرانی‌های بانوان شاغل در دستگاه ها، در خصوص فرزندآوری و مشکلات مربوطه به ویژه برای بانوان با استخدام قراردادی در برخی از دستگاه ها اظهار داشت: هیچ دستگاهی حق ندارد حقوق بانوان شاغل، ازجمله قراردادی ها را به خاطر مرخصی زایمان قطع کند، حتی اگر تعداد این بانوان در این دستگاه ها زیاد باشد.
استاندار زنجان با تاکید بر اینکه، شخصا این مسائل و موارد مربوطه را پیگیری می‌کنم، تصریح کرد: حتی باید یکسری حمایت‌هایی هم از بانوان شاغل که نسبت به فرزند آوری اقدام می‌کنند به عمل آید و امتیازهایی داده شود.
وی افزایش و حفظ جمعیت در حد استاندارد را دغدغه همه کشورهای دنیا عنوان کرد و گفت: ما نیز باید مثل سایر نقاط دنیا، نسبت به این مورد حساس باشیم و مجموعه ما هم، این موضوع را راهبری می‌کند.
فشارچی با اشاره به سیاست‌های تشویقی در راستای افزایش جمعیت در بسیاری از کشورها هم افزود: در برخی از کشورها مالیات هایی که پرداخت می‌شود، به ازای هر فرزند، بخشی از آن مالیات ها به خانواده‌ها برگردانده می‌شود.
استاندار زنجان به حمایت‌های تامین  اجتماعی از مادران و فرزندان هم اشاره کرد و گفت: تامین اجتماعی در این کشورها، حمایت‌های لازم را از مادران دارای فرزند که همسرانشان آنها را رها کرده‌اند، به عمل می‌آورد تا آنها به حال خود در جامعه رها نشوند.
وی با بیان اینکه در کشور ما وضعیت فرزند آوری و نرخ باروری تا سال ۹۵مطلوب بود اظهار داشت: این نشان می‌دهد که مسائل اقتصادی، مانع مهم برای خانواده‌ها در حوزه فرزند آوری نیست.
افشارچی تاکید کرد: عمده مشکل و مسئله در راستای عدم فرزند آوری خانواده ها و تمایل به تک فرزندی در بین آنها، مسئله و ریشه فرهنگی است.


7 اسفند 1400 14:29
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟