رویداد نوآیند آغاز به کار کرد

رییس مرکز پژوهش های مجلس خبر داد
رویداد نوآیند آغاز به کار کرد

رییس مرکز پژوهش ها گفت: حکمرانی نوین اعتقاد بر این است اگر در گذشته در قالب موسسات تحقیق وتوسعه از ظرفیت تعداد محدودی از نخبگان استفاده میشد در سیستم نوآوری باز این تعداد به صد ها برابر ظرفیت کارشناسی افزایش پیدا کند.
به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «بابک نگهداری» رییس مرکز پژوهش های مجلس یازدهم در نشست خبری خود که باعنوان ایده های خلاقانه برای تحول در حکمرانی گفت: یک رویکرد مشارکتی حداکثری تحت عنوان «نوآوری باز» برای اولین بار در قوه مقننه با محوریت مرکز پژوهش های در حال شکل گیری است، در گذشته مرکز پژوهش ها نقش یک مجموعه تحقیق توسعه را داشته است اما از امروز راه دومی تحت عنوان نوآوری باز را آغاز می‌کند تا از ظرفیت مجموعه های دانشگاه و دانش بنیان و اندیشکده و پژوهشگاه ها حداکثر استفاده را داشته باشد. 
وی در ادامه گفت: در حکمرانی نوین اعتقاد بر این است اگر در گذشته در قالب موسسات تحقیق وتوسعه از ظرفیت تعداد محدودی از نخبگان استفاده میشد در سیستم نوآوری باز این تعداد به صد ها برابر ظرفیت کارشناسی افزایش پیدا کند.
نگهداری بیان کرد: پژوهشگران و کارشناسان که در یک مرکز پژوهشی به مدت طولانی فعالیت می‌کنند به تدریج ممکن است دچار بروکراسی شوند و در چهارچوب های ساختارمند قرار گیرند و خلاقیت در تصمیم گیری و تصمیم سازی آنها کاهش پیدا کند. با این رویکرد نو آوری باز که در قالب مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه راه اندازی شده و دنبال می‌شود یک تحول در مدیریت و حکمرانی مرکز پژوهش ها و‌مجلس شورای اسلامی دنبال می‌شود. 
رییس مرکز پژوهش ها بیان کرد: در مسیر جدید در صدد هستیم تا کارهای کارشناسی و تخصصی مجلس را از حالت پیرو به پیشرو تبدیل کنیم تا به موقع به مسایل نوپدید که در آینده کشور را درگیر خواهد کرد بپردازیم،یعنی مسایل آینده درست و به موقع تشخیص داده شود.
نگاهداری مطرح کرد: ما به‌دنبال «کارآفرینان سیاستی» هستیم. نقش مجلس شکل‌دهی این ترم جدید است تا افراد خلاق برای سیاست‌گذاری کشور به عرصه ورود کنند. با تأکیدی که ریاست مجلس یازدهم بر مردمی‌سازی و کارآمدسازی در اداره قوه مققنه دارند، این رویداد تحقق مردمی‌سازی و کارآمدسازی است. نظام جذب نیروی تخصصی قوه مقننه و قوه مجریه در نگاه توزانه باید به سمت جذب نیروهای از طریق این رویداد ها متمرکز شود.
وی مطرح کرد: رهبری تاکید کردند که باید نخبگان کشوری است جذب شوند ما هم این رویکرد را در مرکز پژوهش ها دنبال می‌کنیم. با رویکرد کارفرمایی در قالب این مرکز برای استفاده از ظرفیت نخبگان میدان میدهیم. طی چند روز آینده برای جذب همکار پژوهشی در مرکز پژوهش های فراخوان داده میشود و این از طریق فراخوان عمومی است و فرصت برابر برای همه نخبگان کشور ایجاد می‌کند.
نگاهداری بیان کرد: مرکز پژوهش ها رویکرد تخصصی و کارشناسی را دنبال می‌کند تا از ظرفیت نخبگان و صاحب نظران برتر استفاده کند، شاخص ها از نظر توان تخصصی فرد سختگیرانه است.
گفتنی است طبق فراخوان سایت مرکز پژوهش‌ها شروع ثبت‌نام رویکرد یکم اسفند ماه بوده که ارسال ایده‌ها تا ۲۰ اسفند ادامه خواهد داشت. داوری و اختتامیه ایده‌ها نیز تا ۲۱ تا ۲۳ اردیبهشت برگزار خواهد شد. نخبگان و پژوهشگران می‌توانند اطلاعات بیشتر فراخوان را در سایت مرکز پژوهش‌ها بخوانند.

 


7 اسفند 1400 11:41
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟