ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم در کرمانشاه توسط تعاونی‌ها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه خبر داد:
ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم در کرمانشاه توسط تعاونی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه از ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم در کرمانشاه توسط تعاونی‌ها خبر داد.
حسن عزیزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس هدف‌گذاری‌هایی که در سطح ملی برای بخش اقتصادی کشور در نظر گرفته شده از سهم کل اقتصاد کشور ۲۵ درصد آن سهم فعالیت‌های تعاونی تعیین شده که تاکنون حتی کمتر از پنج درصد آن تحقق یافته است.
وی افزود: آمار فعالیت‌های تعاونی استان کرمانشاه از میانگین کشوری بالاتر بوده و یکی از تعاون پذیرترین استان‌های کشور محسوب می‌شود اما به سطح قابل قبول خود دست نیافته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون و ۵۰ هزار نفر جمعیت یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر عضو تعاونی‌های مختلف از جمله توزیعی، تولیدی، پزشکی و سایر خدمات دارد.
عزیزی بیان کرد: تاکنون ۵۰ هزار فرصت شغلی مستقیم توسط تعاونی‌ها در استان کرمانشاه ایجاد شده که برخی از آنها فعالیت صادرات محور دارد.
وی ادامه داد: بیش از پنج هزار تعاونی در استان کرمانشاه به ثبت رسیده است که از این تعداد سه هزار و ۱۰۵ تعاونی در کرمانشاه فعالیت دارد.
عزیزی خاطر نشان کرد: به طور کلی ۲۲ درصد تعاونی در گرایش اقتصادی وجود دارد و همچنین ۳۰ درصد تعاونی‌ها در حوزه کشاورزی، ۲۶ درصد در حوزه خدمات، ۱۶ درصد در حوزه صنعت، ۱۰ درصد در حوزه مسکن مابقی در حوزه‌هایی نظیر اعتبار، عمران، معدنی، مصرف، حمل و نقل و سهام عدالت فعالیت دارند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت: برخی از تعاونی‌ها که در ایام کرونا با مشکل و رکود رو به رو شدند برای دریافت تسهیلات از صندوق ضمانت تعاون واجد شرایط بوده و برای آنها تسهیلات در نظر گرفته شد و همچنین برای نوآوران و نوآفرینان این تسهیلات از صندوق ضمانت تعاون با شرایط راحت تر و به صورت حمایتی لحاظ شده است که می‌توان آن را دریافت کنند.


4 اسفند 1400 11:10
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟