63 درصد مردم ایران کار نمی کنند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفتگو با بازارکار
63 درصد مردم ایران کار نمی کنند!

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گفتگو با بازارکار بر لزوم توجه به فرهنگ کار در کشور تاکید کرد و گفت: 63 درصد جمعیت کشور به دنبال کار نیستند و اگر خواهان توسعه اقتصادی کشور هستیم همه باید کار و تلاش نمایند.
به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر فیروزآبادی با تاکید بر اینکه با این فرهنگ کار در کشور نمی توانیم به رشد اقتصادی بالا برسیم گفت: بر اساس اطلاعات منتشر از سوی مرکز آمار ایران 63 درصد جمعیت کشور به دنبال کار نیستند. ما نیازمند مشارکت اقتصادی همه آحاد جامعه اعم از پیر و جوان هستیم تا بتوانیم به رشد واقعی اقتصادی برسیم.
وی در ادامه به آمار بیکاری در کشور اشاره کرد و گفت: آمار جمعیت بیکار کشور بیش از دو میلیون و چهار صد هزار نفر است که بیکاری آنها دلایل خاص خود را در سراسر کشور دارد و متفاوت است.
طرح راهبران شغلی و کار در منزل
فیروزآبادی در ادامه با تصریح اینکه طرح راهبران شغلی از طرح های خوب امداد است گفت: این طرح را با هدف بازدهی بیشتر و توسعه اشتغال و کارآفرینی دنبال می کنیم.
وی به توسعه کار در منزل برای مددجویان اشاره کرد و گفت: این طرح به خوبی در منازل به شکل صنایع دستی و غیره انجام می شود و نیز بخش دیگر با همکاری صنایع بزرگ به شکل مونتاژ قطعات دنبال می شود. در این زمینه به همکاری صنایع بزرگ نیاز داریم و امیدواریم در راستای منافع متقابل این طرح به خوبی عملیاتی شود.
100 میلیون تومان وام قرض الحسنه به کارفرمایان
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از مشوق های کارفرمایی برای اشتغال مددجویان خبر داد و اعلام کرد: در قالب وام های   100 میلیون تومانی وام قرض الحسنه به کارفرمایان و پرداخت حق بیمه شاغلان از اشتغال مددجویان امداد حمایت می کنیم. 

 


4 اسفند 1400 10:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟