جهاددانشگاهی به حوزه پیوند صنعت و دانشگاه ورود کند

امام جمعه سمنان در دیدار با مسوولان جهاددانشگاهی عنوان کرد:
جهاددانشگاهی به حوزه پیوند صنعت و دانشگاه ورود کند

به گزارش ایسنا معاون جهاددانشگاهی کشور به همراه سرپرست جدید و رئیس پیشین جهاددانشگاهی استان با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان دیدار کردند.
حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در این دیدار با تقدیر از خدمات جهاددانشگاهی کشور و استان اظهار کرد: جهاددانشگاهی از نهادهای انقلابی و موفق در کشور است و رهبری معظم انقلاب همواره بر حمایت از این نهاد انقلابی تاکید فرمودند.
وی با اشاره به موفقیت های جهاددانشگاهی در حوزه های علمی، پژوهشی،فرهنگی و آموزشی تصریح کرد: انتظار می رود جهاددانشگاهی در زمینه پیوند صنعت و دانشگاه نیز ورود کند.
امام جمعه سمنان با بیان اینکه صنعت و دانشگاه ارتباط و پیوند محکمی نداشتند افزود: جهاددانشگاهی می تواتد با ورود به این حوزه به ایجاد اشتغال و تولید در کشور و استان کمک بیشتری کند.
مطیعی بر ضرورت حضور بیشتر جهاددانشگاهی در دانشگاه ها تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه های فرهنگی در دانشگاه ها امری ضروری است.
وی با بیان اینکه غربی ها به دنبال معنویت بدون خدا هستند اضافه کرد: دشمنان انقلاب هزینه های زیادی برای ضربه زدن به نظام و باورهای جوانان می کنند. دستگاه های انقلابی نظیر جهاددانشگاهی باید با حضور در دانشگاه ها در راستای انتقال ارزش ها به نسل جوان تلاش کنند.
نماینده ولی فقیه در استان بر ضرورت حمایت مسوولان از جهاددانشگاهی استان تاکید و عنوان کرد: باید از ظرفیت های این نهاد انقلابی استفاده بیشتری شود.
وی با اشاره به اینکه دولت آیت الله رئیسی در این مدت کوتاه توجه بیشتری به برنامه های مذهبی و انقلابی داشته افزود: متاسفانه برخی از مسوولان در گذشته نگاه شان بیشتر به غربی ها بود و همین باعث ایجاد آسیب هایی در جامعه شد.
مطیعی با ابراز خرسندی از عملکرد دولت سیزدهم گفت: مسوولان استانی نیز در این مدت با حضور در بین مردم، رویکرد مردمی تری داشته اند.
جهاددانشگاهی ارتباط بهتری با جوانان دهه هشتادی دارد
علیزاده معاون جهاددانشگاهی کشور نیز با بیان اینکه حدود ۲۰ درصد از بودجه جهاددانشگاهی دولتی است خواستار حمایت مالی بیشتری از جهاددانشگاهی شد.
وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی در حوزه های مختلف آموزشی،فرهنگی و پژوهشی از توانمندی بالایی برخوردار است گفت: جهاددانشگاهی تجربه ارزشمندی در حوزه افکارسنجی و نظرسنجی دارد و ایپا به عنوان معتبرترین نرکز افکارسنجی کشور می تواند یاری گر مسوولان استانی باشد.
علیزاده با اشاره به فلسفه استفاده از واژه عضو به جای کارمند در جهاددانشگاهی گفت: پایان مدیریت در نهاد انقلابی جهاددانشگاهی به معنای پایان مسوولیت نیست و اعضای جهاددانشگاهی بعد از دوران مدیریت نیز به مسوولیت خود در قبال جهاددانشگاهی و نظام اسلامی واقف اند.
معاون هماهنگی و امور استان ها و مجلس جهاددانشگاهی کشور با اشاره به ضرورت جهاد تبیین گفت: نمی توان با دهه هشتادی ها با همان زبان دهه شصت سخن گفت. جهاددانشگاهی از معدود نهادهایی است که ارتباط بهتری با جوانان دهه هشتادی دارد. ما معتقدیم که با سیاست های دهه شصتی جوانان دهه هشتادی را مدیریت کرد چرا که جوانان این دو دهه تفاوت های اساسی با همدیگر دارند. جوانان دهه شصت به شدت سیاسی بودند و این در حالی است که دهه هشتادی ها سیاست گریز هستند.
وی با اشاره به تاکیدات ویژه رهبری معظم انقلاب در خصوص لزوم جوان سازی جمعیت گفت: جهاددانشگاهی می تواند از طریق پژوهشگاه رویان و تجربیات ارزنده خود در حوزه درمان ناباروری به رفع مشکلات جمعیتی کمک کند.
وی اضافه کرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی ست که می‌تواند بخشی از بار جهاد تبیین را به دوش بکشد.
معاون هماهنگی و امور استان ها و مجلس جهاددانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاددانشگاهی عمدتا از کانال و منافذ فرهنگی وارد می شود افزود: فضای حاکم بر جهاددانشگاهی به گنه ای است که با حضور در فضاهای دانشگاهی به تدریج دانشجویان نخبه را جذب می‌کند و همین یکی از عوامل موثر در موفقیت های این نهاد انقلابی است.
علیزاده با اشاره به برخی کم لطفی‌ها به جهاددانشگاهی خاطرنشان کرد: متاسفانه در مقاطعی جهاددانشگاهی را از فضاهای دانشگاهی کنار گذاشتند و همین در ادامه آسیب زا شد.
وی با اشاره به تعریف دو ماموریت برای شعبه رویان جهاددانشگاهی در استان سمنان گفت: یکی از این ماموریت ها تلاش در راستای اصلاح دام سبک نژاد سنگسری است. با توجه به برنامه دولت برای، تبدیل مهدیشهر به قطب دامپروری، جهاددانشگاهی استان می تواند در این بخش کمک کار مسوولان استان باشد.
معاون هماهنگی و امور استان ها و مجلس جهاددانشگاهی کشور در پایان خواستار حمایت بیشتر مسوولان استانی از جهاددانشگاهی استان شد.


4 اسفند 1400 9:11
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟