دستمزد فوتبالیست‌های زن و مرد آمریکایی یکسان شد

دستمزد فوتبالیست‌های زن و مرد آمریکایی یکسان شد

 فدراسیون فوتبال آمریکا، به بازیکنان تیم فوتبال زنان و مردان این کشور دستمزد و پاداش یکسان پرداخت خواهد کرد.
فدراسیون فوتبال آمریکا اعلام کرد که از این به بعد به بازیکنان تیم‌های فوتبال زنان و مردان این کشور پاداش و دستمزد یکسان پرداخت خواهد کرد.
 به گزارش بازارکار، ورزش سه نوشت: بازیکنان تیم ملی زنان ایالات متحده با فدراسیون فوتبال این کشور برای پایان دادن به یک جنگ حقوقی شش ساله بر سر دستمزد برابر به توافق مهمی دست یافتند. با این توافق، فدراسیون متعهد به پرداخت 24 میلیون دلار حقوق و پاداش و مطابقت دادن این رقم با پاداش تیم ملی مردان آمریکا شد.
فدراسیون فوتبال آمریکا امروز با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که بر اساس آن توافق جدید به بازیکنان پاداش 22 میلیون دلاری که یک خواسته ابتدایی بوده، تعلق خواهد گرفت. همچنین برای جبران خسارت، فدراسیون موافقت کرد که یک صندوق با بودجه دو میلیون دلاری برای کمک به بازیکنان زن پس از خداحافظی از فوتبال و همچنین تلاش برای رشد ورزش زنان ایجاد کند.

مگان راپینو، هافبک 36 ساله، در مصاحبه ای با آسوشیتدپرس گفت: "نسل ما با بهبود شرایط از همه لحاظ با این ورزش وداع خواهد کرد. این همان هدفی است که ما به دنبال آن بودیم. زیرا صادقانه بگویم که در غیر اینصورت عدالتی وجود نخواهد داشت."

پس از کسب دومین عنوان قهرمانی جام جهانی تیم ملی آمریکا در تورنمنت فرانسه 2019، این اتفاق موفقیت بزرگی برای سیندی پارلوکون، رئیس فدراسیون زنان محسوب می شود. او جایگزین کارلوس کوردیرو شد که پس از اظهارنظر جنجالی مبنی بر اینکه زنان نسبت به مردان ظرفیت و قدرت فیزیکی کمتری دارند، از سمت خود استعفا داده بود.

سیندی پارلوکون گفت: "این فقط یک قدم به سوی بازسازی نگاه به تیم زنان است. من فکر می کنم این یک دستاورد بزرگ است و من در مورد آینده و اتفاقات پیش رو هیجان زده هستم."

تیم زنان آمریکا از زمان شروع کار خود در سال 1985 چهار بار در جام قهرمان شده است، در حالی که تیم مردان آمریکا از سال 1930 حتی به نیمه نهایی هم نرسیده است. پنج بازیکن آمریکایی در آوریل 2016 به رهبری الکس مورگان و راپینو با ثبت شکایت، به کمیسیون فرصت های شغلی برابر اعتراض کردند. این گروه سه سال بعد خواستار جبران خسارت بر اساس قانون پرداخت برابر و بخش هفتم قانون حقوق مدنی آمریکا شدند که در نهایت این جنبش به بار نشست.


3 اسفند 1400 21:3
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟