پرورش حشرات تحت عنوان مشاغل خانگی

پرورش حشرات تحت عنوان مشاغل خانگی

یک کارآفرین قزوینی به پرورش حشرات در فضای کم اشاره کرد و گفت : علاقه مندان می توانند در فضای خانه و تحت عنوان مشاغل خانگی به کار پرورش مشغول شوند.
به گزارش ایرنا؛ محمد آروین روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : پرورش حشرات مزایای زیاد، سود بالا و سختی کار فراوانی دارد از همین رو هرچقدر هم به حشرات علاقه داشته باشی، باز نمی توانی با پرورش برخی حشرات کنار بیایی.
به عنوان مثال پرورش مگس سرباز سیاه به دلیل بوی بدی که ایجاد می کند اصلا خوشایند نیست.
اما مهمترین مزایایی که پرورش حشرات دارد، مکان کوچک، تغذیه کم و سرعت تخم ریزی بالای آن است، به دلیل اینکه حشرات در فضای کم هم میت وانند پرورش پیدا کنند و علاقه مندان می توانند در فضای خانه و تحت عنوان مشاغل خانگی به کار پرورش مشغول شوند.
حشرات در هر ۶۴ مترمکعب بالغ بر ۶۴ کیلوگرم پروتئین تولید می کنند که این موضوع باعث شده تا مشاغل خانگی بسیاری نیز در این زمینه پدید آید.
از طرفی سرعت تخم ریزی و رشد حشرات با زاد و ولد پســتانداران و پرندگان قابل مقایسه نیست.
همانطور که اشاره کردم، حجم غذایی حشرات نیز در مقایسه با سایر موجودات زنده کم است به عنوان مثال میزان مصرف آب برای تولید یک کیلو پروتئین در گوشت گاو ١٥٠٠ لیتر و برای مرغ و بوقلمون٣٦٠ لیتر است اما جیرجیرک با یک لیتر آب یک کیلو پروتئین آورده دارد. به همین خاطر در شرایط کنونی که میزان آب در برخی شهرستان ها و روستاها مطلوب نیست این حرفه به شرط یادگیری چالش های و زیرو بم هایش می تواند یک شغل پایدار و درآمد زا باشد.
سرعت تخم ریزی و تولید مثل حشرات باعث شده تا آورده ای که می توان از حشرات داشت از سایر جانداران بیشتر باشد. به عنوان مثال گاو در ٦ ســال چهار گوساله به دنیا می آورد اما جیرجیرک در ٦ هفته ٢٠٠ جیرجیرک تولید مثل می کند.
البته مزایای پرورش حشرات به این معنی نیست که این شغل راحت و آسان باشد. حشرات به دلیل سایز کوچکی که دارند مشکلات و بیماری هایشان کمتر مشهود است و همین امر سبب می شود که گاها شاهد تلفات بالای آن ها باشیم.


3 اسفند 1400 9:41
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟