از مهارت‌آموزی تا آموزش کارآفرینی و اشتغال‌زایی در دوره سربازی

در بازدید نماینده وزارت ورزش از دوره سرباز مهارت جهاددانشگاهی مطرح کرد:
از مهارت‌آموزی تا آموزش کارآفرینی و اشتغال‌زایی در دوره سربازی

نماینده وزارت ورزش و جوانان و ناظر ویژه دوره سرباز مهارت از برگزاری دوره آموزشی سرباز مهارت در مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان بازدید و روند برگزاری این دوره آموزشی را مطلوب ارزیابی کرد.
در این بازدید که مدیرکل ورزش و جوانان استان، سرپرست جهاددانشگاهی استان، فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان و همچنین نماینده دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان نیز حضور داشتند، سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان از آموزش قریب به ۲ هزار و ۵۰۰سرباز وظیفه در قالب طرح جامع مهارت آموزی کارکنان وظیفه(سرباز مهارت) در این استان خبر داد.
علی منصفی راد گفت: طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح بر اساس تفاهم نامه‌ای مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و ستاد کل نیروهای مسلح با بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی در استان سمنان اجرا می شودکه خوشبختانه استقبال سربازان این مرکز بسیار خوب و مطلوب بوده است.
وی اضافه کرد: با همکاری مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان و برنامه ریزی های انجام شده توسط جهاددانشگاهی استان سمنان، به عنوان مجری دوره های آموزشی طرح، تا کنون بیش از ۱۵ دوره آموزشی برای  سربازان وظیفه در سمنان برگزار شده است.
سرپرست جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: دوره‌های مذکور در استان سمنان در هر ماه با سهمیه ۲۶۷ نفر برای نیروهای وظیفه آجا اجرا می شود، که تاکنون ۱۵ دوره آموزشی برای ۲هزار و ۵۰۰سرباز وظیفه در قالب (در هر مرحله دو دوره) در سمنان برگزار شده است.
منصفی راد تأکید کرد: رویکرد جهاددانشگاهی استان سمنان در حوزه آموزشی، برگزاری دوره های آموزش مهارت محور و اشتغال محور است و در این راستا از اساتید مجرب همچنین تمام ظرفیت ها و توانمندی خود استفاده می کند.
از مهارت‌آموزی تا آموزش کارآفرینی و اشتغال‌زایی در دوره سربازی
فرمانده مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه در دوران شیوع بیماری کرونا، دوره ی آموزشی سربازان نصف شده و از دو ماه به یک ماه کاهش پیدا کرده است، اما بحث دوره های آموزشی مهارتی را به طور جد پیگیری می کنیم و خوشبختانه استقبال سربازان عزیز نیز از این دوره ها بسیار خوب بوده است.
سرهنگ داریوش نوروزی افزود: با توجه به استقبال خوب سربازان از این دوره های آموزشی تقاضا داریم سهمیه بیشتری برای آموزش سربازان در این مرکز اختصاص پیدا کند، چرا که این دوره های آموزشی در بحث مهارت افزایی و همچنین اشتغال و ورود به بازار کار بعد از پایان دوره سربازی برای سربازان بسیار مفید است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان نیز در این نشست از تلاش مجموعه جهاددانشگاهی استان در برگزاری مطلوب و ارزشمند این دوره های آموزشی تقدیر و تشکر کرد.
سید محمد تقی علوی گفت: جهاددانشگاهی استان از تمام ظرفیت و توانمندی خود در برگزاری دوره آموزشی سرباز مهارت استفاده کرده است و انشاءالله در ادامه نیز شاهد این امر خواهیم بود.
وی افزود: دوره آموزشی سرباز مهارت در استان سمنان در کمال نظم و دقت و با مدیریت مطلوب جهاددانشگاهی استان برگزار شده است و شاهد این مطلب نیز خروجی مطلوب سربازان مرکز آموزش شهدای وظیفه پدافند هوایی سمنان پس از پایان دوره آموزشی است.
نماینده وزارت ورزش و جوانان در ارزیابی طرح سرباز مهارت نیز در جمع بندی این نشست  و بازدید گفت: بسی جای امیدواری است که دغدغه اجتماعی و فرهنگی از سوی مسوولین و کارکنان نظام وظیفه بیشاز از دغدغه نظامی است و این برگزاری مطلوب و استقبال خوب سربازان از این دوره آموزشی گویای همین مطلب است.
از مهارت‌آموزی تا آموزش کارآفرینی و اشتغال‌زایی در دوره سربازی
فقیهی افزود: این مهم باعث خرسندی و دلگرمی ما در مجموعه وزارت و ورزش و جوانان به عنوان کارفرمای این دوره های آموزشی می شود و امیدواریم سربازان عزیز نتیجه مطلوب شرکت در این دوره های آموزشی را در زندگی به خوبی حس کنند.
وی اضافه کرد: در بازدیدی که در کل کشور انجام شده است، اجرای دوره ها توسط جهاددانشگاهی رضایت بخش بوده است و در کمال نظم برگزار می شود و وزارت ورزش و جوانان، این آمادگی را دارد که انشاءالله با هماهنگی جهاددانشگاهی کشور دوره های آموزشی مهارتی و همچنین دوره های آموزشی اشتغال زا در طول خدمت و پس از پایان دوره خدمت سربازی را برگزار کنیم.
ناظر ویژه دوره سرباز مهارت برگزاری دوره های آموزشی سرباز مهارت در سمنان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ظرفیت و پتانسیل و خدمات آموزش تخصصی جهاددانشگاهی استان به عنوان مجری این طرح استفاده کامل را ببرید و در مدت باقیمانده تا پایان طرح در سالجاری از ظرفیت ۱۰۰ درصدی پادگان و مرکز آموزشی استفاده کنید و هر چند نفر سربازی که پذیرش دارید می توانند در این دوره های آموزشی شرکت کنند.


27 بهمن 1400 15:16
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟