صدور پروانه تاسیس ۱۷ مجتمع کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

صدور پروانه تاسیس ۱۷ مجتمع کشاورزی در چهارمحال و بختیاری

امسال پروانه تاسیس ۱۷ مجتمع کشاورزی بخش خصوصی در استان چهارمحال و بختیاری صادر شده است.
آقای جهانبخشی مدیر شرکت شهرک های کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از صدور پروانه تاسیس ۱۷ مجتمع کشاورزی بخش خصوصی به مساحت ۲۴۵ هکتار در استان در امسال خبر داد.
شرکت شهرک های کشاورزی یک شرکت توسعه‌ای در راستای توجه کارشناسی است که با توجه به شرایط تغییر اقلیم، مدیریت و بهره‌وری منابع تولید از جمله آب و خاک از سال ۹۲ فعال شد و توسعه و احداث مجتمع‌های کشاورزی در استان تاکنون مغفول مانده بود.
مجتمع‌های کشاورزی در راستای یکپارچه سازی اراضی کشاورزی، افزایش و رونق تولید، مدیریت منابع آب به عنوان تنها راه حل کارشناسی و منطقی برای ایجاد اشتغال پایدار و بهره وری منابع آب و افزایش تولید ۲۰ برابری کشت در فضای باز، اشتغال ۱۵ برابری و توانمندسازی ضریب درآمدی بهره‌برداران با نگاه صادرات محور و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی فعال می‌شود.
مجوز احداث ۱۰ مجتمع دولتی به مساحت ۳۳۰ هکتار در استان صادر و طرح مطالعاتی اجرای این طرح‌ها انجام شده و در دست اعلام فراخوان از شرکت شهرک های کشاورزی کشور در ماه‌های آینده است.
هم اکنون یک مجتمع دولتی به مساحت ۲۰ هکتار در بلداجی به ۲۷ سرمایه گذار واگذار شده و ۱۸۰ میلیارد تومان پرونده تسهیلات تشکیل شده که با تخصیص تسهیلات، عملیات اجرایی از سال آینده آغاز خواهد شد.
درحال حاضر ۵۷۵ هکتار مجتمع کشاورزی در استان در بخش خصوصی و دولتی به‌ عنوان مجتمع ها و طرح های برنامه محور و آماده، برای سفر رئیس جمهور طراحی شده است.
با احداث ۳۰۰ هکتار مجتمع گلخانه‌ای در استان بیش از شش هزار فرصت شغلی مستقیم و ۱۲ هزار فرصت شغلی غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.


27 بهمن 1400 9:10
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟