حمایت از مشاغل خانگی از اولویت‌های مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی

حمایت از مشاغل خانگی از اولویت‌های مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی

رئیس بهزیستی شهرستان خرم‌دره گفت: حمایت از صنایع دستی و مشاغل خانگی از اولویت‌های مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی است.
شهرام رجبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه لزوما افرادی که جامعه هدف بهزیستی هستند، مستمری‌بگیر این سازمان نیستند و از خدمات غیرمستمر بهزیستی بهره‌مند بوده و جز جامعه هدف محسوب می‌شوند، اظهار کرد: بنابراین برای جامعه هدف بهزیستی به طور کلی برنامه‌هایی در حوزه اشتغال، توانمندسازی داریم و پذیرایی طرح‌ها و ایده‌های این افراد هستیم.
وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی ۱۷ شغل خانگی و کسب و کار خرد ۵۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است، عنوان کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان کم‌برخوردار، از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از ۴۲ میلیون تومان حق بیمه خویش‌فرمایی و کارفرمایی برای ۲۹ نفر از این افراد پرداخت  شده است.
رجبی با اعلام اینکه بهزیستی حق بیمه تامین اجتماعی ۵۱ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت پوشش را پرداخت می‌کند، تاکید کرد: ۱۴۵ نفر از زنان سرپرست خانوار این شهرستان مستمری‌بگیر بوده و در حال حاضر نیز ۱۰ پرونده پشت نوبت برقراری مستمری قرار دارند.
این مسئول با بیان اینکه صنایع‌دستی و مشاغل خانگی از حوزه‌های مهم ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی خصوصا زنان سرپرست خانوار محسوب می‌شود، تصریح کرد: افرادی که دارای مجوز شغلی هستند و صرفا موفق به گذراندن دوره‌های آماده‌سازی نشده‌اند، می‌توانند با ارائه مدارک فوق به‌عنوان پرونده موقت آماده‌سازی شغلی برای معرفی به بانک به منظور اخذ تسهیلات مشروط به تعهد مددجو و تایید حوزه مربوطه برای تکمیل فرآیند آماده‌سازی شغلی مربوطه تا قبل از راه‌اندازی کسب و کاراقدام کنند. 


24 بهمن 1400 13:48
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟