کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تور تفریحی زمستانه سپیدان در بوشهر

رئیس پلیس فتا بوشهر:
کلاهبرداری اینترنتی با شگرد تور تفریحی زمستانه سپیدان در بوشهر

رئیس پلیس فتا بوشهر گفت: از واریز هر گونه وجهی به حساب کلاهبرداران سایبری تنها بر حسب اعتماد به ادعا‌های طرف مقابل در سایت دیوار و بدون بررسی لازم خودداری کنند.
به گزارش بازارکار، سرهنگ مهدی قاسمی رئیس پلیس فتا بوشهر اظهار کرد: در چند روز گذشته، تعدادی از شهروندان بوشهری به پلیس فتا مراجعه و اعلام  داشته‌اند برای پیدا کردن تورهای مسافرتی با شرایط ویژه و برای عزیمت به شهرستان سپیدان و تجربه کردن یک محیط برفی به سایت دیوار مراجعه و با مشاهده آگهی تور مسافرتی سپیدان که شرایطی نظیر عکاسی رایگان، موسیقی زنده، ورودی رایگان و ...اعلام داشته بود، به گفته های مدیر اینترنتی تور اعتماد کرده و هزینه را پرداخت کردیم و آلان متوجه شده ایم که فریب خورده‌ایم و تور مسافرتی حقیقت نداشته و این آگهی برای کلاهبرداری در سایت درج شده است.
این مقام انتظامی گفت: یکی از ترفندهای کلاهبرداران سایبری، تبلیغ و ثبت نام  تورهای مسافرتی با قیمتی بسیار پایین ولی با وعده خدمات با کیفیت بالا از طریق تبلیغات اینترنتی است که با توجه به شرایط فعلی آب و هوایی استان فارس و استقبال هم استانیهای عزیز از مسافرت به مناطق سردسیر و برفی، باز هم شاهد سهل انگاری و زودباوری کاربران و از دست دادن بخشی از سرمایه آنان می باشیم.

او گفت: اقدام‌های تخصصی برای دستگیری این مجرم سایبری در حال پیگیری است و سرنخ های دیجیتال خوبی از هویت و محل پنهان شدن او جمع آوری شده است و با هماهنگی قضائی در کمترین زمان ممکن دستگیر خواهد ش.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر به مردم توصیه کرد، اگر قصد مسافرت در این ایام را دارند در کنار رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پیشگیری از بیماری کرونا، برای استفاده از  خدمات تورهای مسافرتی، از طریق مراکزی که مجوز های لازم در زمینه گردشگری را دارند، اقدام  کنند و حتی الامکان با مراجعه حضوری به آژانس‌های مسافرتی و شرکت‌های معتبر، اقدام به خرید بلیت و یا تور مسافرتی کنند.

قاسمی گفت: در صورتی که افراد به هر علتی قصد تهیه بلیط یا رزرو محل اقامت یا تهیه مجوز ورود به اماکن گردشگری و تفریحی را بصورت اینترنتی دارند به نشانی اینترنتی یا برنامه‌های کاربردی شرکت‌ها و موسسات معتبر مراجعه کنند.

او از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، موضوع را از طریق تارنمای پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی به کارشناسان پلیس فتا گزارش کنند.


24 بهمن 1400 10:13
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟