پیش‌بینی برگزاری نمایشگاه های ملی و استانی ارائه محصولات مشاغل خانگی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی خبر داد
پیش‌بینی برگزاری نمایشگاه های ملی و استانی ارائه محصولات مشاغل خانگی

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی از پیش‌بینی برگزاری نمایشگاه های ملی و استانی به منظور ارائه محصولات و تولیدات طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خبر داد.
محمدصادق بیجندی در نشست مشترک با پیشرانان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تعبیری به این مضمون دارند که: هر وقت به مردم تکیه کردیم و مردم را باور کردیم، به نتایج و دستاوردهای خوبی رسیده ایم؛ به نظر می رسد باور به نقش و جایگاه رفیع مردم در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خوزستان که با مدیریت و نظارت عالیه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسط جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای و دانش بینان در حال اجرا می باشد، در حال رخ دادن است.
به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اهمیت افزایش هم‌افزایی، ادامه داد: هم‌افزایی بین‌ پیشرانان، کارآفرینان و افراد علاقمند و فعال در این طرح لازم است بیش از پیش افزایش یابد و این مهم وقتی محقق خواهد شدکه از هم آموختن را جدی بگیریم. وی همچنین به نقش صادرات در پایایی و مولد بودن اشتغال اشاره و اظهار داشت: قدر همجواری با کشور عراق را با توجه به قرابت های فرهنگی و اعتقادی بدانید و برای این فرصت بی‌نظیر برنامه ریزی و هدف گذاری درست داشته باشید. امیدواریم با همکاری و همفکری همه نقش آفرینان حوزه کارآفرینی و اشتغال استان خوزستان و بر اساس یک  برنامه ریزی هدفمند، کارهای اثر بخش و ماندگاری در این حوزه انجام دهیم.
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی با اشاره به نقش پیشرانان در ترویج فرهنگ کار و تلاش گفت: به منظور توسعه مشاغل خانگی و کمک به اقتصاد خانواده ها، لازم است تجربیات افراد فعال و موفق در این حوزه مستند سازی و باز نشر شود به همین منظور از مدیران طرح در استان تقاضا می شود از پیشرانان فعال و همکار طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان، کلیپ های کوتاه مدت تهیه شود.
وی افزود: به منظور توسعه بازار و معرفی ظرفیت محصولات مشاغل خانگی و با بهره گیری از تجارب بین المللی در حوزه کمک به بازاریابی و فروش این محصولات، مطالعات و برنامه ریزی های لازم برای برگزاری دو نوبت نمایشگاه ملی و استانی در سال در دستور کار است که امیدوارم با رفع شرایط شیوع ویروس کرونا بتوانیم با همکاری سازمان ها و دستگاه های ذی ربط در کمترین زمان ممکن اجرایی شود.  
معاون آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی گفت: کار ارزشمند سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان توجه به فرصت ها، نیازها و ظرفیت های استان در حوزه پوشاک است. همکاران ما با تلاش و برنامه ریزی مستمر توانسته اند جمع قابل قبولی از کارآفرینان، پیشرانان و علاقمندان حوزه پوشاک را در قالب یک شبکه تخصصی گرد هم آورده و با ارائه آموزش ها و مشاوره های عمومی و تخصصی لازم در زنجیره ارزش (تامین، تولید، بازاریابی و فروش)، اقدامات بسیار مفیدی را انجام دهند. قطعا این حرکت علمی و همدلانه، نوید بخش روزهای بسیار خوبی برای آینده شبکه پوشاک خورستان است و امیدواریم در آینده این شبکه بتواند در سطح ملی فعالیت های مفید و اثرگذاری داشته باشد.  
به گزارش ایسنا، در این نشست پیشرانان همکار در حوزه پوشاک طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ضمن تشکر از اقدامات انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان، به بیان نظرات، مشکلات و دغدغه‌ها،  معرفی محصولات و تعداد افراد شاغل مستقیم و غیر مستقیم پرداختند.
همچنین طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با هدف ایجاد اشتغال برای ۵۴ هزار نفر از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به جهاد دانشگاهی واگذار شده است و سازمان جهاددانشگاهی خوزستان نیز با سهمیه ۲۵۰۰ نفر، مجری این طرح در استان است.


23 بهمن 1400 9:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟