ایجاد و راه‌اندازی رشته دانشگاهی و کاربردی حکمرانی فناوری اطلاعات یک ضرورت است

مهندس تقی پور در سی ویکمین نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده مطرح کرد
ایجاد و راه‌اندازی رشته دانشگاهی و کاربردی حکمرانی فناوری اطلاعات یک ضرورت است

سخنران نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده که با موضوع "حکمرانی فناوری اطلاعات و فرصت‌های اشتغال حال و آینده " برگزار شد گفت: ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی و کاربردی حکمرانی فناوری اطلاعات یک ضرورت است.
به گزارش بازارکار، دکتر عبدالله تقی پور عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی در نشست "آینده مشاغل و مشاغل آینده که توسط معاونت آموزش و کارآفرینی جهاد دانشگاهی برگزار شد گفت: ایجاد و راه‌اندازی رشته‌های دانشگاهی و کاربردی حکمرانی فناوری اطلاعات و همچنین مدرسه ملی حکمرانی فناوری اطلاعات برای مدیران آینده یک ضرورت است.
وی با اشاره به اهمیت حکمرانی فناوری اطلاعات در حوزه مشاغل آینده و مشاغلی که در این عرصه قابل‌تعریف است گفت: ارز دیجیتال، بلاک چین و همه آنچه تشکیل‌دهنده متاورس وفضای مجازی هستند، بر بستر فناوری اطلاعات شکل می‌گیرند و باید گفت: فناوری اطلاعات فضایی است که نه کهنه می‌شود و نه از رده خارج می‌شود.
عضو هیئت‌علمی جهاد دانشگاهی به فرصت‌های شغلی حال و آینده مبتنی بر حکمرانی فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: استراتژیست فناوری اطلاعات، متخصص و طراح سرویس‌های فناوری اطلاعات، کارشناس پیکربندی و معماری سرویس‌های فناوری اطلاعات، متخصص رفع خرابی سرویس و تداوم سرویس، مدیر و کارشناس تأسیسات سرویس، مدیر و کارشناس پیشخوان سرویس، مدیر و کارشناس تداوم سرویس، مدیر و کارشناس سطح سرویس (تعریف تعهدات سرویس و انواع قراردادها و ...) و مدیر و کارشناس امنیت سرویس از رشته – شغل‌هایی آتی که در بحث حکمرانی فناوری اطلاعات مطرح هستند و این مشاغل آینده خوب و درآمدزایی خواهند داشت.
سخنران نشست آینده مشاغل و مشاغل آینده به بررسی برخی مدل‌های مفهومی در حوزه حکمرانی فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: مدل مفهومی (ITIL) و (FITSM) به‌مثابه یک الگوی چابک سازی برای ITSM در این حوزه قابل پرداختن و بررسی است.
وی به‌ضرورت ورود واحدهای مختلف جهاد دانشگاهی برای طراحی و استانداردسازی دوره‌های آموزشی برای کارشناسان و مدیران متناسب با حکمرانی فناوری اطلاعات اشاره کرد و گفت: مدرسه ملی مهارت برای آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی، گام‌های خوبی در این حوزه برداشته و می‌توان با همکاری واحدهای جهاد دانشگاهی برای آینده مشاغل و مشاغل آینده بر بستر فناوری اطلاعات برنامه‌ریزی کرد.
دکتر تقی پور با تأکید بر اینکه همه مشاغل شغلی حال و آینده بر پایه فناوری اطلاعات است افزود: در حال حاضر خلأ شدیدی در مشاغل مربوط به استراتژیست فناوری اطلاعات و طراحی سرویس مشاهده می‌شود.

 


19 بهمن 1400 15:36
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟