افتتاح ۴ طرح، واعطای دومیلیارد و۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی

افتتاح ۴ طرح، واعطای دومیلیارد و۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی

رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سلسله گفت : در دهه فجر ۴ طرح تعاونی افتتاح و دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان تسهیلات به مشاغل خانگی این شهرستان پرداخت شد .
علی علیزاده درگفت وگو با خبرنگا ایلنا، با اشاره به دفاع تمام قد این اداره ازحقوق کارگران گفت: تعداد ۲۶۰ فقره دعاوی طرح شده کارگران شهرستان سلسله مورد رسیدگی قرارگرفت و این پرونده ها منجر به صدور رای شدند.
علیزاده تصریح کرد: تعداد شکایات دردست بررسی ۵۰ فقره،تعداد شکایات هیات تجدید نظر ۵۸ فقره پرونده هستند که بازرسی و نظارت بر حسن اجرای قانون کار از اولویت های مهم این اداره است که تعداد ۴۰۷ مورد بازرسی ادواری وموردی دردستورکارقرارگرفته است و شناسایی اتباع غیرمجاز و معرفی کارفرمایان متخلف به دادگاه  در شهرستان سلسله نیز به میزان ۱۴ مورد به ثبت رسیده است.
وی گفت: تشکیل و توسعه تعاونی های متعارف تولیدی خدماتی وتوزیعی از اهداف سازمانی است که خوشبختانه در شهرستان سلسله تعداد ۱۴ شرکت تعاونی به ثبت رسیده است و تعداد ۱۶ تشکل در حوزه نماینده کارگران در واحدها در راستای وظایف قانونی خود فعالیت دارند که دراین مدت تعداد ۴ تشکل کارگری وکارفرمایی تشکیل وتجدید انتخابات صورت گرفته است.  
علیزاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت و نیاز شهرستان با فعال کردن انجمن صنفی کارگران ساختمانی در شهرستان که عملا در چند سال گذشته به علت مشکلات مدیریتی غیر فعال بود که در چند ماه اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است و تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری دراین شهرستان ۴۵ نفر است.
رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی  سلسله تاکیدکرد: تعداد مجوزهای صادر شده مشاغل خانگی (پشتیبان) درشهرستان سلسله ۹۰ طرح است که از این تعداد سهم اداره جهاد کشاورزی ۶۹ طرح ،میراث فرهنگی ۵طرح واداره صنعت معدن و تجارت ۱۶طرح است و تعداد مجوز مشاغل خانگی صادر شده در قالب پشتیبان حقوقی این شهرستان تعداد ۴۵ طرح  است.
وی گفت: تعداد مجوزهای صادر شده از سال ۹۸ لغایت بهمن ماه ۱۴۰۰در شهرستان سلسله تعداد ۷۲۳ مجوز در رشته های مختلف و جذب صدردصدی  سهمیه کامل کارورزی است.
علیزاده تصریح کرد : مبلغ ۹ میلیارد و۱۲۵ میلیون تومان پرداخت تسهیلات ناشی از بیماری کرونا با جذب بیش از ۹۰ درصد اعتبار تخصیصی به شهرستان سلسله از اقدامات مهم این اداره می باشد که  تعداد ۹ طرح ابلاغی موضوع اشتغال روستایی وعشایری به صندوق کارآفرینی شهرستان درایام کرونایی نیز دردستور کار قرارگرفت.
وی ادامه داد: مبلغ دو میلیارد و سیصدوشصت میلیون تومان  به تعداد دو طرح وبا اشتغالزایی تعداد ۱۵ نفر از محل تسهیلات روستایی وعشایری پرداخت شد و ۴۳۸ طرح اشتغال در قالب زیست بوم اشتغال شهرستان از دیگر دستاوردهای مهم اداره تعاون،رفاه،کاروامور اجتماعی شهرستان سلسله است.
علیزاده گفت: از محل مشاغل خانگی مبلغ دو میلیاردو دویست میلیون تومان  به تعداد ۲۲ طرح و مبلغ دو میلیاردو وهشتصدو هشتادو پنج  میلیون تومان  به تعداد ۴۰ طرح از طریق بانک توسعه تعاون شهرستان تعلق گرفت.
این مسئول گفت: افتتاح تعداد ۱۵ طرح در هفته تعاون، افتتاح تعداد ۲ طرح به مناسبت هفته دولت،افتتاح تعداد ۴ طرح ( ۱ طرح تعاونی و  تعداد ۳ طرح مشترک با جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی)  در دهه مبارک فجر ۱۴۰۰ ازدیگر عملکردهای این اداره است. 


19 بهمن 1400 10:29
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟