زمینه ها و مشاغل جدید در حوزه پزشکی معرفی و تشریح شد

در نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده جهاد دانشگاهی
زمینه ها و مشاغل جدید در حوزه پزشکی معرفی و تشریح شد

سی امین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده با موضوع "مشاغل آینده و نوآوری در حوزه پزشکی"  و با سخنرانی دکتر علی صادق تبار، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا و عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی برگزار شد.
به گزارش بازارکار، مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا در این نشست که توسط معاونت آموزش و کارآفرینی و با همکاری پژوهشگاه ابن سینا جهاددانشگاهی برگزار شد، به اهمیت مشاغل جدید در حوزه پزشکی اشاره کرد و گفت: مشاغل بسیاری برای این حوزه پیش بینی می شود که برخی از آن ها شامل؛ مدیریت داده های پزشکی، طراح تجهیزات پزشکی، متخصص بازاریابی پزشکی، اپراتور ربات های پزشکی، متخصص تغذیه مولکولی، مشاور سلامت برای سنین بالا، پزشک آنلاین، متخصص بهداشتفردی، مدیریت تحقیق و توسعه سلامت، طراح ایمپلنت و پروتزهای رباتیک، مهندس بافت، متخصص اخلاق زیستی، زیست اطلاعات یا بیوانفورماتیک، متخصص ژن درمانی، مشاوره ژنتیکی، کاربرد هوش مصنوعی در تشخیص های آزمایشگاهی و تصویربرداری، تله مدیسین، بیمه و حوزه سلامت و ... هستند.
عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی در سی امین نشست علمی آینده مشاغل و مشاغل آینده به برخی دیگر از مشاغل جدید در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: حوزه پزشکی و نوآوری هایی که در بخش های مختلف این حوزه رخ می دهد دارای رشته های شغلی بسیاری است که در آینده به شغل های مهم و با درآمد بالا تبدیل می شوند.
مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینا در این نشست با رشته شغل های دیگر در حوزه پزشکی و درمانی اشاره و یادآور شد: متخصص یادگیری عمیق، طراح هوش مصنوعی چت بافت، طراح رابط مغز و کامپیوتر، طراح درمان واقعیت مجازی، مدیر بیمارستان مجازی، تحلیلگر اطلاعات سلامت، مدیر مراقبت های درمانی، دستیار بیمار، مشاور اپی ژنتیک، مشاور مالی سلامت، متخصص جراحی از راه دور، درمانگر سایبورگ، مهندس نانو مدیکال و متخصص ساخت دارو های دقیق از دیگر  مشاغلی است که آینده بیسار خوبی دارد.
دکتر صادق تبار با تاکید بر اینکه برای توسعه مشاغل حوزه پزشکی ضمن فرهنگ سازی باید دوره ها و سرفصل های مورد نیار را طراحی و تدوین کنیم افزود: در این حوزه واحدهای جهاد دانشگاهی می توانند نقش مهم و موثری ایفا نمایند. همچنین در این حوزه مشاوره های آموزشی و تحصیلی می تواند بسیار موثر باشد.



 


12 بهمن 1400 17:50
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟