ظرفیت‌های بازار سرمایه درحوزه اشتغال به خوبی شناسایی نشده است

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
ظرفیت‌های بازار سرمایه درحوزه اشتغال به خوبی شناسایی نشده است

سرپرست معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بازار سرمایه دارای ظرفیت‌های زیادی برای راه‌اندازی، توسعه و تامین منابع مالی در گردش کسب و کارهاست، اما این ظرفیت‌ها به خوبی شناسایی و معرفی نشده‌اند.
به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی بیرانوند» در کارگاه آموزشی مجازی «تامین مالی طرح های اشتغالزا از طریق بازار سرمایه»، از دست اندرکاران حوزه اشتغال زایی خواست ضمن آشنایی با این فرصت‌ها، آنها را به ذی نفعان معرفی کنند. 
وی گفت: در حال حاضر دست اندرکاران اشتغال و کارآفرینان بیشتر متوجه استفاده از تسهیلات بانکی برای تامین مالی هستند و توجه کمتری به بازار سرمایه نشان داده می‌شود. 
سرپرست معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ارائه توضیحاتی درباره اهمیت تامین مالی از طریق بازار سرمایه، از شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی خواست ظرفیت‌های موجود در بازار سرمایه برای تامین مالی را فرا گرفته و نسبت به توسعه، ترویج این روش‌ها و راهنمایی مراجعه‌کنندگان و کار آفرینان اقدام کنند.  
کارگاه آموزشی تامین مالی طرح‌های اشتغالزا از طریق بازار سرمایه آموزشی با توجه به بند ۹ از مصوبات هشتاد و یکمین جلسه شورای عالی اشتغال و در راستای هدایت نقدینگی به سمت تولید و اشتغال پایدار و با برنامه ریزی سرپرست معاونت توسعه کار آفرینی و اشتغال به عنوان نایب رییس کارگروه تامین سرمایه و حضور مدیران کل استانی و مهمانانی از استانداری‌ها، اداره‌های امور اقتصادی و دارایی و موسسات عامل تمامی استان‌ها برگزار شد. 
در این کارگاه آموزشی اساتیدی از وزارت امور اقتصادی و دارایی و شرکت فرابورس به طور کامل نقش بازار بورس و چگونگی تأمین مالی از طریق اوراق بدهی، شرایط انتشار اوراق بدهی، محل مصرف وجوه ناشی از تامین مالی، روش‌های تأمین ضمانت، انواع تامین مالی از طریق اوراق اجاره، رویه اجرایی انتشار اوراق و انواع صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک از جمله صندوق سرمایه گذاری جسورانه (Venture Capital) و صندوق خصوصی (Private Equity) را توضیح دادند.


11 بهمن 1400 10:6
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟