هم‌افزایی معاونت علمی با استانداری تهران برای توسعه زیست‌بوم نوآوری پردیس

هم‌افزایی معاونت علمی با استانداری تهران برای توسعه زیست‌بوم نوآوری پردیس

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در نشست مشترک با استاندار تهران گفت: یکی از پایه های اصلی کارآفرینی محرومیت‌زدایی به کمک نوآوری‌های اجتماعی است.
به گزارش ایسنا، سورنا ستاری در نشست مشترک با محسن منصوری، استاندار تهران که به منظور بررسی و رفع مشکلات و چالش‌های پیش روی فازهای توسعه پارک فناوری پردیس در محل این پارک برگزار شد، با اشاره به اینکه مناطق محروم داخل شهر با فرهنگ نوآوری اجتماعی زنده و احیا می‌شوند، اظهار کرد: اگر فضاها و پهنه‌های قدیمی و کهنه شهر را به کارخانه نوآوری تبدیل کنیم، زیست بوم کارآفرینی در کشور توسعه می‌یابد.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: در خانه‌های خلاق و نوآوری جوانان کارآفرین، خلاق و نوآور مستقر می‌شوند تا برای تبدیل ایده‌های خود به محصول و تجاری‌سازی آنها از حمایت برخوردار شوند و سپس به شکل یک شرکت مستقل و کسب و کار فناورانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.
ستاری افزود: ایجاد کارخانه‌های نوآوری در مناطق محروم به توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور منتج می‌شود. این کارخانه‌ها در جنوب شهر پاسخ مناسبی می‌دهد و نتایج آن قابل قبول است.
رییس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه کارخانه‌های نوآوری و خانه‌های خلاق به تغییر فرهنگ محلات قدیمی کمک می‌کنند، گفت: این زیست‌بوم‌ها به محلات قدیمی روح تازه‌ای می‌دهند و امنیت این مناطق را بیشتر می‌کنند.
ستاری همچنین گفت: توسعه زیست بوم پژوهش با سرمایه بخش خصوصی مهم‌ترین هدف ما از ایجاد کارخانجات نوآوری، مراکز رشد و غیره است. اینکه راهی مطمئن برای ورود بخش خصوصی به توسعه پژوهش و فناوری پیدا کنیم.
معاون علمی و فناوری رییس جمهوری مدل توسعه پارک فناوری پردیس را مدل یک شهر فناوری دانست و گفت: باید این پارک را به گونه‌ای توسعه دهیم که در کنار شرکت‌ها و فناوران داخلی، صنعتگران و مجموعه‌های فناور خارجی نیز در آن مستقر شوند.
ستاری همچنین بیان کرد: توسعه پارک فناوری پردیس نیازمند همکاری و مساعدت نهادهای دولتی مرتبط است. معاونت علمی و فناوری رباست جمهوری برای توسعه هر هکتار از این مجموعه دوندگی‌های زیادی کرده است.
حل معضلات شهری را به دانش‌بنیان و خلاق‌ها بسپاریم
در این مراسم محسن منصوری، استاندار شهر تهران نیز با بیان این‌که برای چندمین بار است که به پارک فناوری پردیس می‌آیم، گفت: هر بار که به در این فضا حضور پیدا می‌کنم، تغییرات، ملموس و محسوس است. ایجاد پارک یک کار فاخر بین‌المللی است که در منطقه رقیب ندارد و با تلاش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری محقق شده است.
وی افزود: مشکلات پیش روی توسعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را با اولویت و خارج از نوبت پیگیری می‌کنیم. چون این مجموعه یک نهاد منحصر به فرد است.
به گفته منصوری، دانش‌بنیان‌ها بهترین گزینه برای رفع مشکلاتی چون آلودگی هوا و ترافیک شهرهای بزرگ هستند. علم و تخصص موجود در این پارک می تواند راهگشای کشور باشد. مقام معظم رهبری هم بر این کار و استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان برای رفع چالش های کشور تاکید دارند.
وی همچنین بیان کرد: نباید سرآمدان علمی کشور و سرمایه گذارنی که تمایل به توسعه علمی کشور دارند، درگیر پیچ و خم های دست و پاگیر قانونی شوند. باید زمینه را برای فعالیت و جذب آنها فراهم کنیم.
به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، در ادامه این مراسم معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به همراه استاندار تهران، فرماندار و شهردار شهر پردیس از مراحل پیشرفت و توسعه فاز ۳ پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دستاوردها و محصولات فناورانه چند شرکت مستقر در این پارک بازدید کردند.


15 دی 1400 14:52
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟