دستگیری اعضای باند جعل و کلاهبرداری خودرو در البرز

فرمانده انتظامی البرز گفت:
دستگیری اعضای باند جعل و کلاهبرداری خودرو در البرز

 فرمانده انتظامی البرز گفت: اعضای یک باند که در قالب شرکت جعلی و فروش خودرو زیر قیمت بازار، ۵۰ میلیارد ریال از مردم کلاهبرداری کرده بودند، در این استان دستگیر شدند.
به گزارش بازارکار از باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سردار عباسعلی محمدیان ، فرمانده انتظامی البرز گفت: در پی افزایش کلاهبرداری تحت عنوان فروش خودرو و سوء استفاده از بازار خودرو در سطح کشور و در پی خبری واصله مبنی بر این که گروهی با تشکیل باند کلاهبرداری با عنوان شرکت جعلی و فروش خودرو زیر قیمت بازار و کلاهبرداری از شهروندان، مراتب به صورت ویژه در دستورکار عوامل پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
سردار محمدیان افزود: در تحقیقات تیم پلیس آگاهی این  استان مشخص شد افرادی با تشکیل شرکت جعلی و تبلیغات در فضای مجازی، اقدام به شناسایی سوژه های خود می کنند.

او گفت: این افراد با اجاره کردن ملکی در یکی از نقاط شهرستان کرج و استخدام تعدادی افراد به عنوان کارمند، خریداران را به این محل دعوت و تعدادی فرم از قبل تهیه شده جهت ثبت نام به آنان تحول می دادند.

سردار محمدیان افزود: متهمان پس از فریب سوژه های خود از آنان می خواهند که نوع خودروی درخواستی را تعیین و مبلغ حدود ۳۰ درصد زیر قیمت بازار برای آن خودرو پیشنهاد می دهند و به آنان اعلام می کنند که می بایست به بانک مراجعه و یک فقره چک تضمین شده را به مبلغ مذکور اخذ و آن را در شرکت پلمب و دوباره تحویل دهند.

فرمانده انتظامی البرز افزود: متهمان با سوء استفاده از اعتماد افراد اقدام به نگهداری چک بانکی نزد خود کرده و چک قلابی را به مشتری تحویل داده و به وی وعده تحویل سه ماهه خودرو می دادند و افراد با اطمینان خاطر مبنی بر اینکه چک تضمین شده اش نزد خودش است از دفتر خارج می شدند.

او گفت: با اقدامات پیچیده پلیسی سه متهم  اصلی پرونده شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار محمدیان افزود: حل اختفای متهمان اموال و اسناد مربوطه از جمله یک دستگاه لپ تاپ و مقداری اسناد و تعداد ۹ دستگاه گوشی تلفن کشف شد.

او گفت: تاکنون تعداد ۱۰ نفر از شاکیان پرونده شناسایی  شده اند .


9 دی 1400 20:44
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟