میدان های کارآفرینی در شهرهای سراسر کشور راه اندازی می شود

تخصیص ۱۹۲ هزار میلیارد تومان اعتبار اشتغالزایی
میدان های کارآفرینی در شهرهای سراسر کشور راه اندازی می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقرر شد ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل اختصاص یابد.
 به گزارش خبرنگار بازارکار، دکتر حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه جلسه شورای عالی اشتغال گفت: در این جلسه حدود ۱۴ مصوبه داشتیم.
وی افزود: اشتغال ثبتی در ۶ ماهه اول امسال ۲۰۰ هزار و در سه ماهه دولت سیزدهم ۲۱۵ هزار مورد بوده است.
عبدالملکی با اشاره به منابع مورد نیاز برای فعالیت زیست بوم ملی اشتغال جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در این جلسه ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبارات در بخش هزینه‌ای و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات مصوب شد تا پایان سال ۱۴۰۱ برای اشتغال یک میلیون و ۸۵۰ هزار شغل اختصاص یابد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر گفت: هشت کارگروه تخصصی برای پیگیری و رسیدگی مصوبات شورای عالی اشتغال تشکیل شده است.
وی همچنین از راه اندازی میدان های کارآفرینی در سراسر کشور خبر داد و اعلام کرد: با هماهنگی وزارت کشور در هر شهر میدانی بنام میدان کارآفرینی نامگذاری و به موضوع اختصاص دهیم؛ در این میدان ها می توان نمایشگاه ها و غرفه هایی را با موضوع کسب و کارهای موقت، محلی برای تجمع ککارآفرینان و کارفرمایان، توسعه اشتغال و فروش محصولات و ... دایر نمود.
وی از اجرای اطلس الگوهای اشتغالزایی کشور با مشارکت 71 دستگاه خبر داد و اعلام کرد: با تلاش همه دستگاه ها یک میلیون و 850 هزار شغل تا پایان سال 1401 محقق می شود؛ در واقع یک میلیون و 250 هزار شغل برای سال 1401 و 600 هزار شغل نیز برای نیمه دوم سال 1400 پیش بینی شده که انتظار داریم بیش از این رقم بتوانیم اشتغال در کشور ایجاد کنیم.

 توضیحات وزیر تعاون درباره جزئیات فعالیت سامانه جامع کاریابی ها 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از برگزاری دومین جلسه شورای عالی اشتغال، درخصوص فعالیت سامانه جامع کاریابی ها توضیحاتی را ارائه کرد.

حجت الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پس از دومین جلسه شورای عالی اشتغال گفت: سامانه کاریابی به نشانی karyabi.mcls.gov.ir که از امروز راه اندازی شده، محلی برای معرفی کارجویان به کارفرمایان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهار داشت: بسیاری از کارفرمایان مشکل خود را دسترسی نداشتن به کارجویان مورد نیاز خود عنوان می‌کردند و همزمان کارجویان فراوانی بیکار بودند که با این سامانه این مشکلات رفع می‌شود.

عبدالملکی افزود: در حال حاضر کارفرمایان به حدود ۵۰۰ هزار نیروی کار نیاز دارند. از کارفرمایان می‌خواهیم که نیرو‌های مورد نیاز خود را در سامانه ثبت کنند.


2 دی 1400 18:20
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟