شرکت‌های خلاق می‌توانند جانی دوباره به علوم انسانی ببخشند

یک نماینده مجلس بیان کرد
شرکت‌های خلاق می‌توانند جانی دوباره به علوم انسانی ببخشند

یک نماینده مجلس با تاکید بر این که شرکت‌های خلاق می‌توانند جانی دوباره به علوم انسانی دهند، از حمایت مجلس شورای اسلامی از نوآوری‌های مجموعه‌های داخلی خبر داد.
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسین جلالی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مجلس از ظرفیت‌های داخلی و توانمندی‌های کشور حمایت خواهد کرد، گفت: شرکت های خلاق حکم شرکت های دانش بنیان در علوم انسانی را می‌توانند داشته باشند و موجبات پیشرفت در این زمینه را فراهم کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: امروزه زمانی که معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور را ریشه یابی می کنیم و در خصوص آن‌ها تحقیق صورت می‌گیرد، مشخص می شود که یکی از علت‌های ضعف کشور در این حوزه عدم پردازش به علوم انسانی است.
نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به علت همین ضعف مجلس یازدهم بر آن است تا از مراکز فعال در حوزه علوم انسانی، فرهنگی و دانش محور، حمایت کرده و قوانین تسهیل کننده برای امور شرکت های خلاق را تصویب خواهد کرد. این یک اتفاق مهم است و از هر طرف که به شرکت‌های خلاق مبتنی بر فضای دیجیتال نگاه می شود، توجه به آن ها بسیار سودمند است.
این نماینده عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ابتدا نیاز است به کمک دستگاه‌های مختلف زیرساخت های لازم برای شرکت‌های خلاق ایجاد شود تا انگیزه ورود به این عرصه برای نخبگان فراهم شود. متاسفانه به علت کم کاری برخی دستگاه‌ها به مسائل فرهنگی و علوم انسانی کشور کم لطفی می شود. این کم لطفی ریشه در این دارد که تصور می شود علوم انسانی و فرهنگی کاربردی نیستند و نمی توان این علوم را وارد چرخه اقتصادی کرد.
به گفته جلالی، کم لطفی به مسائل فرهنگی و علوم انسانی ریشه در عمل گرایی افراطی دارد. بنیان مساول مهم کشور می تواند در شرکت های خلاق به شکلی خوب متحول شود. تا زمانی که مساله کشور با علوم انسانی حل نکنیم، در سایر حوزه ها نیز مشکلمان حل نخواهد شد. شرکت های خلاق مشخصا می توانند جانی دوباره به علوم انسانی دهند و باید مورد توجه قرار گیرند.
حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که مجلس به تنهایی نمی تواند امور مربوط به شرکت های خلاق و دانش بنیان را سامان دهد، اظهار کرد: باید طرح های مربوط به شرکت های خلاق و دانش بنیان به خوبی چکش کاری شده و به مجلس ارائه داده شوند تا مجلس نیز با وضع قانون حمایت های لازم را انجام دهد و بسترهای لازم را فراهم کند.


27 آذر 1400 9:49
چاپ | ارسال به ديگران

نشریه بازار کار

خبرنامه

لطفا جهت عضويت و يا لغو عضويت در خبرنامه الکترونيکی بازارکار، آدرس پست الکترونيک خود را وارد نماييد.

نظرسنجی

به نظرشما کدامیک از گروه رشته های تحصیلی شانس بیشتری برای یافتن فرصت شغلی دارند؟